تزریق دز یادآور واکسن کرونا به زائران اربعین 1401
کد خبر: 4066954
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

تزریق دز یادآور واکسن کرونا به زائران اربعین 1401

وزیر کشور از تزریق دز یادآور واکسن کرونا به زائران اربعین سال جاری خبر داد و اعلام کرد: به زودی پیش‌ثبت‌نام اعزام به اربعین آغاز می‌شود.

تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای زائران اربعین 1401

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه ستاد مرکزی اربعین، امروز دوشنبه ششم تیرماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سیدمجید میراحمدی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، استانداران و رؤسای کمیته‌های مختلف این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست پس از بررسی روند اقدامات صورت گرفته در استان‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، از شعار اربعین 1401 با عنوان «انا من حسین» رونمایی شد.

پس از پایان نشست نیز احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در این نشست وضعیت حمل و نقل و جاده‌ها، اسکان و تغذیه، اقدامات بهداشتی و درمانی و نیز هماهنگی با طرف عراقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین گفت: آمادگی خوبی وجود دارد و تا اربعین نیز اقدامات و برنامه‌ها ادامه خواهد داشت و امیدواریم با همکاری بخش‌های مردمی و عمومی سفر ایمن و خوبی را برای زائران اربعین فراهم کنیم.

وحیدی از آغاز پیش‌ثبت‌نام اربعین حسینی طی روزهای آینده خبر داد و گفت: سامانه سازمان حج و زیارت به زودی برای ثبت‌نام زائران اربعین باز خواهد شد و ما از افرادی که می‌خواهند به مراسم اربعین مشرف شوند درخواست داریم که در این سامانه ثبت‌نام و مرز خروجی و تعداد روزهایی که می‌خواهند در عراق حضور داشته باشند، اعلام کنند تا بتوان برای این سفر برنامه‌‌ریزی کرد.

وی در خصوص تزریق واکسن به زائران اربعین نیز گفت: تزریق یک دز یادآور برای افرادی که اعزام می‌شوند در نظر گرفته شده است. یعنی زائرانی که دو دز واکسن زده‌اند، دز سوم و زائرانی که سه دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، دز چهارم را تزریق خواهند کرد.

وزیر کشور با اشاره به قول‌هایی که طرف عراقی برای لغو روادید داده است، گفت: هم‌اکنون نیز عراق برای دو هزار و 500 زائر زمینی روادید را لغو کرده است و زائرانی که از طریق کاروان‌های حج و زیارت راهی کربلا می‌شوند می‌توانند بدون پرداخت روادید به این سفر بروند.

سیدمجید میراحمدی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد مرکزی اربعین استانداران سراسر کشور حضور داشتند و هر کدام گزارش تعهداتی که برای مهیا کردن زیرساخت‌های سفر اربعین در استان خود باید انجام می‌دادند، ارائه کردند، گفت: گزارش‌ها حاکی از پیشرفت در انجام تعهدات است.

وی تصریح کرد: هدف‌‌گذاری ما سلامت، سهولت، ارزانی و امنیت در سفر اربعین است و با توجه به گستردگی حضور مردم و گرمای هوا باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این خصوص داشته باشیم.

میراحمدی از برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: هفته گذشته با وزیر کشور عراق در خصوص اربعین مذاکراتی شده و به زودی به عراق سفر کرده و توافقات صورت گرفته مکتوب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha