نشست «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4067057
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

نشست «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در کردستان برگزار شد

نشست ائمه جمعه با محوریت «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» با حضور علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان کردستان امروز، ششم تیرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در نشست ائمه جمعه استان کردستان که با محوریت «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» امروز، ششم تیرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در وصف شهید بهشتی امام خمینی(ره) می‌فرماید: «بهشتی یک ملت بود»، اظهار کرد: شهادت شهید بهشتی و یارانش چهره حقیقی حقوق بشر آمریکایی را برای جهانیان و به ویژه ملت ایران اسلامی نمایان‌تر کرد.

وی افزود: بمباران شیمیایی شهر سردشت به دست رژیم بعثی عراق و شهادت 110 نفر از هموطنانمان در این بمباران، شهادت شهید صدوقی امام جمعه یزد، سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی از جمله وقایع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بوده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: از هفتم تا 12 تیرماه هر سال را با نام هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر امریکایی» نامگذاری شده است و در این هفته با بازخوانی جنایات آمریکا علیه مردم بی‌دفاع ایران اسلامی، حقوق بشر آمریکایی را برای همگان افشا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر از دیدگاه اسلام در آیات قرآن و احادیث، سیره و روش پپامبر اسلام و بزرگان دین مشخص شده است، ادامه داد: تمام پیامبران، اهل بیت پیامبر(ص)، اولیای الهی و بزرگان از پیشگامان حقوق بشر اسلامی و اجرای فرامین الهی در این امر بوده‌اند.

حجت‌الاسلام عسکری گفت: حقوق بشر این نیست که امروز سرمداران زر و زور به خاطر منافع شخصی خود دست به هر جنایتی بزنند اما اگر خلافکاری یا انسان فاسق و یا جنایتکاری در یک گوشه از ایران اسلامی به مجازات خود برسد، فریاد حقوق بشر سر دهند.

وی افزود: خداوند متعالی در آیه 8 سوره مائده می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت‏ شهادت دهيد و البته نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديك‌تر است و از خدا پروا داريد كه خدا به آنچه انجام مى‏‌دهيد آگاه است»، افزود: در این آیه خداوند همگان را در برخورد با مسلمانان و حتی برخورد با دشمنان به اجرای عدالت دعوت کرده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: این آیه قرآن بیانگر حقوق بشر اسلامی است حال باید گفت آیا این حقوق بشر بهتر است یا حقوق بشر آمریکایی که براساس آخرین آمار ارائه شده، 25 درصد زندانیان جهان در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم خداوند متعال توفیق عمل به تمام دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی استان عنایت کند و شر جنایات آمریکا را به خود آنان بازگرداند.

انتهای پیام
captcha