ترمیم اعتماد عمومی؛ رکن اساسی تقویت سرمایه‌های اجتماعی
کد خبر: 4067087
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹

ترمیم اعتماد عمومی؛ رکن اساسی تقویت سرمایه‌های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ترمیم اعتماد عمومی رکن اساسی تقویت سرمایه‌های اجتماعی است و این امر مهم جز با اجماع کلیه دستگاه‌های فرهنگی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد استان میسر نمی‌شود.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، ششم تیرماه در یکصدوسیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: ترمیم اعتماد عمومی رکن اساسی تقویت سرمایه‌های اجتماعی است و این امر مهم جز با اجماع کلیه دستگاه‌های فرهنگی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد استان میسر نمی‌شود.

وی افزود: تقویت اعتماد عمومی در لایه‌های مختلف جامعه نیاز به کار اساسی و فعالیت‌های فرهنگی زنجیره‌وار دارد، ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مدت که بنده حضور داشتم با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری درصدد تقویت سرمایه‌های اجتماعی حوزه فرهنگ و هنر بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: بیش از 85 برنامه و جشنواره شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی در ظرف این سه ماهه در اقصی نقاط استان و کلیه شهرستان‌ها برگزار کرده‌ایم، تجلیل و قدردانی از فعالان عرصه فرهنگ و هنری جزو برنامه‌های کاری سفرهای شهرستانی ما بوده است.

وی ادامه داد: ما اگر در شهرستانی برنامه و جشنواره‌ای را تعریف کردیم روستاها و شهرها تابعه آن شهرستان را هم دیده‌ایم، اگر جشنواره موسیقی خیابانی اقوام ایرانی را در کامیاران برگزار کرده‌، از آن طرف روستای گردشگری پالنگان را نیز دیده‌ایم.

دریایی گفت: اگر جشنواره شمیم رضوی و شعر عاشورایی در قروه را تعریف و برگزار کرده‌ایم روستاها و شهرهای دلبران و مالوجه را نیز در این فرآیند در نظر گرفته‌ایم.

وی به مهم‌ترین برنامه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده اخیر در کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کُردی سقز، چهارمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه، جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در کامیاران و پنجمین جشنواره مولودی خوانی رضوی«هه تاو» از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این سه ماهه اخیر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: جشنواره شمیم رضوی در دلبران، جشنواره مولودی‌خوانی مریوان، نمایشگاه قرآن و عترت، جزءخوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و نشست‌های هم‌افزایی در ایام ماه مبارک با اقشار مختلف عرصه فرهنگ و هنر و رسانه و فعالان قرآنی استان از دیگر برنامه‌های شاخص حوزه دین و قرآن بوده است.

وی از پیگیری ساخت پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر نیز گزارش کوتاهی ارائه کرد و گفت: با تشریف فرمایی رئیس جمهور به استان که به زودی اتفاق خواهد افتاد علاوه بر اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل تالار مرکزی سنندج و پلاتوهای نیمه تمام نیز مدنظر خواهد بود، از هم اکنون پلاتوی سقز بعد از چند سال وقفه مجدداً ساخت و تکمیل آن شروع شده است.

دریایی در پایان یادآور شد: فرهنگ و هنر را بایستی طوری مدیریت کرد تا مردم و هنرمندان عرصه‌های مختلف به برگزاری و اجرای جشنواره‌ها و همایش‌های فرهنگی و هنری در سطح استان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha