هیئت صلح امامزاده هاجر خاتون سنندج راه‌اندازی شد
کد خبر: 4067179
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴

هیئت صلح امامزاده هاجر خاتون سنندج راه‌اندازی شد

هیئت صلح امام‌زاده هاجر خاتون سنندج به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور جمعی از مسئولان استانی امروز، هفتم تیرماه در سنندج افتتاح شد.

هیئت صلح امامزاده هاجره خاتون سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در مراسم افتتاح ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را از مهم‌ترین راهبردهای قوه قضاییه ذکر و اظهار کرد: هدف از افتتاح این هیئت‌های صلح، استفاده از ظرفیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش سفیدان در اختلافات جامعه، سبب ایجاد محبت و مودت بیشتر بین اقشار مختلف جامعه می‌شود، افزود: تقدم فرهنگ صلح و سازش بر قضاوت در جامعه سبب می‌شود تا از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود و این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری می‌شود.

رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه این جلسه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تمامی فعالین در عرصه عدالت‌گستری، اظهار کرد: هیئت‌های صلح باید آسیب‌های اجتماعی و جرائم اولویت‌دار مناطق مختلف را شناسایی کرده و بر این اساس در جهت کاهش این مشکلات تلاش کنند.

وی به حدیث حضرت علی (ع) در این خصوص اشاره کرد و افزود: آن حضرت در آخرین سال‌های حیات پربرکت شان فرزندان خود را به سازش و مصالحه دعوت می‌کرد و این مسئله اهمیت اصلاح ذات‌البین را آشکار می‌کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ابلاغ 4 نفر از صلح یاران توسط معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اهدا شد.

شایان ذکر است؛ که مرقد بی‌بی هاجرخاتون خواهر گرامی و مکرمه امام رضا(ع) در شهر سنندج قرار دارد و همواره میزبان دوستداران اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha