زمینه جذب خیرین به شیوه بهتر و اعتماد بالاتر فراهم شود
کد خبر: 4067501
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

زمینه جذب خیرین به شیوه بهتر و اعتماد بالاتر فراهم شود

رئیس هیئت مدیره خانه خیرین کردستان با پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه مشترکی برای صدور مجوز مؤسسات خیریه در استان گفت: زمینه جذب خیرین در استان به شیوه بهتر و اعتماد بالاتر فراهم شود.

نشست خیرین کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدصدیق حشامی، رئیس هیئت مدیره خانه خیرین کردستان، امروز، هشتم تیرماه در جمع خیرین استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خانه خیرین کشور در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد که تحت نظر بهزیستی فعالیت دارد و در کردستان نیز از سال ۹۰ فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خانه خیرین برخواسته از دل مراکز خیریه بوده که هماهنگ‌کننده بین مؤسسات خیریه و مراکز دولتی است، افزود: پیشنهاد می‌شود دبیرخانه مشترکی برای صدور مجوز مؤسسات خیریه در استان راه‌اندازی شود تا زمینه جذب خیرین در استان به شیوه بهتر و اعتماد بالاتر فراهم شود.

رئیس هیئت مدیره خانه خیرین کردستان یادآور شد: ۹۰ درصد مؤسسات خیریه شفاف فعالیت می‌کنند اما ۱۰ درصد مابقی که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند فعالیت مابقی مؤسسات را نیز زیر سوال خواهند برد.

کمک‌های مؤسسات و نهادهای خیریه یکپارچه شود

جبار رحمانی، معاون امور داوطلبان هلال احمر استان کردستان نیز در این جلسه گفت: سامانه سقا نیز برای ثبت بیمارانی که از هلال احمر خدمات می‌گیرند فعال است و بیشترین خدمات هلال احمر برای بحث درمان نیازمندانی است که به این نهاد مراجعه می‌کنند.

وی یادآور شد: معتقدم کمک‌های مؤسسات و نهادهای خیریه یکپارچه شود تا کمک‌های مؤثرتری به نیازمندان ارائه شود.

فریده امین‌الاسلام، نماینده خانه خیرین استان کردستان اظهار کرد: خانه خیرین استان از موفق‌ترین خانه‌های خیرین کشور است که توانسته ارتباط مؤثری با بهزیستی داشته باشد.

وی برگزاری چهار کارگاه آموزشی در حوزه مالیات برای مؤسسات خیریه، تشکیل کارگروه دانش‌آموزی، بیماران و اشتغال را از فعالیت‌هایی دانست که توسط خانه خیرین استان پیگیری شده است.

انتهای پیام
captcha