فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی به صورت زنجیره‌ای پیگیری شود
کد خبر: 4067609
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی به صورت زنجیره‌ای پیگیری شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه جزیره‌ای عمل کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی جوابگو نیست، گفت: با قبول مسئولیت هفتمین پایتخت کتاب ایران در این رویداد بزرگ فرهنگی، به صورت زنجیره‌ای فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی را پیگیری و اجرا کنیم.

سومین نشست سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، هشتم تیرماه در سومین نشست سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران با اشاره به اینکه جزیره‌ای عمل کردن در حوزه کتاب و کتابخوانی جوابگو نیست، اظهار کرد: با قبول مسئولیت هفتمین پایتخت کتاب ایران در این رویداد بزرگ فرهنگی، به صورت زنجیره‌ای فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی را پیگیری و اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بدون شک کتاب دانایی را توسعه و ما را در همه امور صادق و راستگو بار خواهد آورد، افزود: در این راستا باید با این شعار و روش، کتاب را به خانه‌های مردم و بین خانواده‌ها ترویج دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به واگذاری امور به مردم بیان کرد: تا زمانی که امور و فعالیت‌های فرهنگی و اجرایی جشنواره‌ها و همايش‌ها به مردم و انجمن‌های تخصصی و فرهنگی واگذار نشود، این تلاش‌ها منتج به نتیجه مفید و مؤثر نخواهد شد.

عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به صورت ویژه از شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج به جهت اهتمام در برگزاری مراسم روز سنندج در نمایشگاه کتاب تهران و راه اندازی غرفه سنندج، پایتخت کتاب ایران قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در راستای افزایش سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی باشد، افزود: باید به تعهدات داده شد در اجرای طرح‌های عملیاتی جامه عمل بپوشانیم و از این موفقیت برای استان و شهر سنندج محافظت کنیم.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه هرکدام از اعضای دبیرخانه سنندج پایتخت کتاب ایران به ارائه نقطه نظرات و برنامه‌های کاری و در نهایت پیشنهادات حوزه کتاب وکتابخوانی خود به شرح زیر پرداختند:

  • راه اندازی دبیرخانه پایتخت کتاب ایران
  • فعال کردن کارگروه‌های تخصصی دانشگاهی، کودک و نوجوان، اصناف و بازاریان و اقشار مختلف مردم و...
  •  حمایت از نو قلمان و کتاب اولی‌های برای چاپ کتاب‌هایشان
  •  جایزه کتاب سال کردستان به صورت ویژه هر سال برگزار شود
  •  تدارک برگزاری برنامه‌های متنوع حوزه کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان
  • برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان همراه با اسباب‌بازی‌های فکری و سرگرمی
  •  برگزاری نشست ویژه با موضوع کتاب وکتابخوانی و سنندج پایتخت کتاب ایران به ریاست استاندار
  •  برگزاری جلسات کاری با ناشران و کتابفروشان سطح شهر سنندج
  • تهیه فیلم و کلیپ از مستندات برنامه‌ها و جشنواره‌های حول محور سنندج
  • برگزاری سلسله نشست‌هایی علمی در دانشگاه‌های استان با موضوع کتاب و کتابخوانی

گفتنی است؛ در این جلسه مهدی صمدی، به عنوان مسئول دبیرخانه سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی و منصوب شد.

انتهای پیام
captcha