خبرهای خوب و بد کرونایی
کد خبر: 4067819
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

خبرهای خوب و بد کرونایی

بر اساس آخرین آمار مربوط به کرونا یک بیمار مبتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته فوت شده اما تعداد شهرهای با وضعیت زرد افزایش یافته است.

خبرهای خوب و بد کرونایی؛ یک فوتی در کنار افزایش شهرهای زرد

به گزارش ایکنا، اگر چه تعداد فوتی‌ها در هفته‌های اخیر تک رقمی و حتی در برخی از روزها صفر بوده است اما بر اساس آخرین رنگبندی کرونایی کشور تعداد شهرهای با وضعیت زرد کرونایی از 91 شهرستان به 105 شهرستان افزایش یافته است.

وزارت بهداشت در خصوص آمار امروز کرونا اعلام کرد: تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۴۱۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۲۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۴۸۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۲۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز هشت هزار و ۲۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و از دیروز تا امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۸۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داد و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۹۰ نفر رسید و خوشبختانه تاکنون هفت میلیون ۶۲ هزار و ۸۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

خبرهای خوب و بد کرونایی؛ یک فوتی در کنار افزایش شهرهای زرد

۱۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی 105 شهرستان در وضعیت زرد و 343 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. این در حالی که آخرین رنگبندی وضعت شهرهای کشور از نظر کرونا زرد بودن وضعیت 91 شهرستان را نشان می‌داد.

وضعیت زرد به معنای شهرستان‌های با وضعیت نسبتاً پرخطر کرونایی هستند و رنگبندی جدید نشان دهنده افزایش مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر در 14 شهرستان کشور است.

انتهای پیام
captcha