تشکیل ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کردستان
کد خبر: 4068013
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

تشکیل ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کردستان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از تشکیل و راه‌اندازی ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در شهرستان‌های استان خبر داد.

نشست هیئت بانوان اندیشه ورز کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: ۱۰ هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در کلیه شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این هیئت‌های اندیشه‌ورز با هدف زمینه‌سازی حضور عالمانه و مؤثر بانوان در توسعه فرهنگ قرآن در حوزه‌های مختلف در استان و برای تحقق سبک زندگی قرآنی و با حضور جمعی از بانوان قرآنی فعال و برجسته استان کردستان، تشکیل شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت تشکیل این هیئت‌های اندیشه‌ورز بیان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در صورت فعال مستمر خود می‌توانند جایگاه بانوان قرآنی را در سطح جامعه ارتقا دهند.

وی به اقدامات راهبردی این هیئت‌ها اشاره و افزود: تلاش در جهت معرفت‌افزایی و ارتقای سطح بصیرت قرآنی بانوان و فراهم کردن زمینه‌ تحقق آن، تلاش در جهت تبیین و تعمیق نقش بانوان در جهت ایجاد و تقویت خانواده‌های قرآنی، حضور فعال بانوان در فضای مجازی با هدف تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها با بهره‌گیری از معارف قرآن و عترت(ع) از جمله اقدامات راهبردی این هیئت‌ها در سطح استان بوده است.

مرادی یادآور شد: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان و خانواده با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان، شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در مسیر تحقق خانواده‌های قرآنی و ارائه راهکارهای مناسب مبتنی بر فرهنگ وحیانی جهت حیات طیبه و سبک زندگی اسلامی و پیگیری، هدایت، حمایت و نظارت بر اجرای مصوبات هیئت‌های اندیشه‌ورز مرکز از دیگر اقدامات هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان کردستان می‌باشد.

انتهای پیام
captcha