دادگاه هند عذرخواهی سیاستمدار اسلام‌ستیز را خواستار شد
کد خبر: 4068039
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

دادگاه هند عذرخواهی سیاستمدار اسلام‌ستیز را خواستار شد

دادگاه عالی هند تأکید کرد که «نوپور شارما» سخنگوی پیشین حزب حاکم هند به دلیل سخنان اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) باید از همگان عذرخواهی کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره،  دادگاه عالی هند با انتقاد از «نوپور شارما» سخنگوی سابق حزب بهاراتیا جاناتا به خاطر تنش‌آفرینی با سخنان اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، اعلام کرد که وی باید از همه عذرخواهی کند.

دادگاه عالی هند در بیانیه‌ای تأکید کرد: این فرد به تنهایی مسئول اتفاقاتی است که در کشور روی می‌دهد. این دادگاه  از شارما خواسته است که پس از اظهارات توهین‌آمیز خود به پیامبر اکرم(ص) در تلویزیون ظاهر شود و از تمام ملت هند عذرخواهی کند.

دادگاه عالی در جریان رسیدگی به شکایات علیه شارما اعلام کرد: او و زبانش کشور را به آتش کشیده‌اند.

پیش‌تر در ماه جاری، سخنان توهین‌آمیز نوپور شارما، اعتراضات گسترده‌ای را در هند رقم زد و چند کشور حاشیه خلیج فارس، دیپلمات‌های هندی را احضار کردند.

همچنین تظاهرات‌هایی در بنگلادش، پاکستان، اندونزی و بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر به راه افتاد و هزاران تظاهرات‌کننده در آن کشورها خواستار تحریم محصولات هندی شدند.

مسلمانان هند در بسیاری از مناطق این کشور در مخالفت با این سخنان، تجمعات اعتراضی برگزار کردند که در برخی شهرها، پلیس با معترضان درگیر شد. درگیری معترضان با پلیس دست‌کم دو کشته و تعدادی زخمی برجا گذاشت.

در مواجهه با خشم عمومی و دولتی در جهان اسلام، حزب حاکم در هند مجبور شد عضویت شارما را به حالت تعلیق درآورد و بیانیه‌ای کم سابقه در تأیید احترام به همه ادیان صادر کند.

حزب حاکم هند از زمان به قدرت رسیدن در سال 2014 به ریاست نخست‌وزیر نارندرا مودی، به سیاست‌های تبعیض آمیز علیه مسلمانان متهم شده است که نزدیک به 14 درصد از جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیونی هند را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha