هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در نروژ
کد خبر: 4068362
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در نروژ

یک فعال نروژی یک نسخه از قرآن کریم را در محله مسلمانان سوزاند و به دنبال آن پلیس یک زن مسلمانان را که با خودرو این فعال نروژی را تعقیب کرده بود، بازداشت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، لارس تورن، رهبر یک جنبش موسوم به «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید»، نسخه‌ای از قرآن کریم را در محله‌ای که یک جامعه بزرگ مسلمان در حومه پایتخت اسلو زندگی می‌کند، سوزاند.

این صحنه خشم تعدادی از مسلمانان را برانگیخت که برای خاموش کردن آتش سوزان شتافتند و خیلی زود جمعیتی برای اعتراض به فعالان تجمع کردند.

تورن و فعالان جنبش مذکور، توسط یک زن مسلمان با خودروی خود تعقیب شدند و پلیس نروژ مدعی شد که او عمداً با خودروی آن‌ها برخورد کرده است؛ کلیپ تعقیب و گریز دو خودرو که توسط نروژی‌ها گرفته شده است نشان می‌دهد این زن قصد در تنگنا قرار دادن فعالان را داشته اما قصد واژگونی خودروی آن‌ها را نداشته است.

پلیس در بیانیه‌ای افزود: پنج سرنشین این خودرو جراحات جزئی برداشتند و یکی از آن‌ها به بیمارستان منتقل شده است.

این حادثه یک هفته پس از یک حادثه تیراندازی در مرکز اسلو رخ داد که پلیس آن را یک اقدام تروریستی خواند.

فعالان اسکاندیناوی ضد اسلام از جناح راست افراطی، از جمله راسموس پالودان دانمارکی ـ سوئدی، سوزاندن قرآن در محله‌هایی که تعداد زیادی مسلمان در آن زندگی می‌کنند را برای خود به یک تفریح تبدیل کرده‌اند.

مقامات برخی کشورها این اقدامات تحریک‌آمیز را آزادی عقیده می‌دانند که مرتباً منجر به حوادثی در درگیری با معترضان می‌شود همانطور که اخیراً در سوئد در تعطیلات عید پاک اتفاق افتاد.

انتهای پیام
captcha