پیکر استاد فقید دانشگاه کردستان در بیجار به خاک سپرده شد
کد خبر: 4068638
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

پیکر استاد فقید دانشگاه کردستان در بیجار به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم پروفسور «محمدرضا ستاره»، استاد فقید دانشگاه کردستان، دیروز، 13 تیرماه از مقابل بیمارستان امام حسین(ع) تا آرامگاه باغ رضوان تشیع و به خاک سپرده شد.

تشیع پیکر پروفسور ستاره

به گزارش ایکنا از کردستان، پیکر مرحوم پروفسور «محمدرضا ستاره»، دانشمند نخبه جهان اسلام به همراه رژه خودرویی، دیروز، 13 تیرماه از مقابل بیمارستان امام حسین(ع) تا آرامگاه باغ رضوان تشیع شد. به همین جهت در غم از دست دادن دانشمند فرزانه کهن دیار گروس، دیروز در بیجار روز عزای عمومی اعلام شده است.

پیکر این دانشمند فرزانه پس از غسل در قطعه نام‌آوران باغ رضوان شهرستان بیجار و در خانه ابدی خویش آرام گرفت.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم، گفت: تسلیت برای از دست دادن چنین شخصیت بزرگ و نام‌آوری که مایه مباهات جامعه علمی کشور بود، کار سختی است. بسیار متأسف هستم از اینکه شاهدیم شخصیت‌های علمی و سرمایه‌های بزرگ ما به این راحتی در جاده‌های مرگ استان از بین می‌روند. از دست دادن این شخصیت‌ها، هزینه سنگینی است که با هیچ هزینه مادی نمی‌توان قیاس کرد و امیدواریم در آینده شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

گفتنی است؛ دکتر محمدرضا ستاره، استاد فیزیک دانشگاه کردستان و از دانشمندان برتر جهان اسلام، اول خردادماه امسال در سانحه رانندگی محور دیواندره - بیجار مصدوم و به تهران منتقل شد که بعد از یک ماه درمان ناموفق، 11 تیرماه به دیدار حق شتافت و ستاره‌ای از سپهر علم و دانش کردستان افول کرد.

انتهای پیام
captcha