۴۹ خانه قرآن در سنندج مجوز رسمی فعالیت دارند
کد خبر: 4068668
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

۴۹ خانه قرآن در سنندج مجوز رسمی فعالیت دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج گفت: در حال حاضر ۴۹ خانه قرآن در سنندج براساس دستورالعمل ابلاغی خانه قرآن و عترت مجوز گرفته‌اند و فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: خانه‌های قرآن در راستای ارتقای سطح معلومات و مهارت‌های قرآنی آحاد مردم به منظور كاهش بی‌سوادی قرآنی در شهرها و به ويژه روستاهای كشور و ارتقای شاخص‌های فرهنگ دينی و كاهش آسيب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گيری از آموزه‌های كلام وحی و توسعه فعاليت‌های قرآنی در سطح شهرها و روستاها راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر 49 خانه قرآن در سنندج براساس دستورالعمل ابلاغی خانه قرآن و عترت مجوز گرفته‌اند و فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج از صدور ۶ فقره مجوز خانه قرآن و عترت توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج خبر داد و بیان کرد: به منظور توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و براساس دستورالعمل تأسیس و نظارت بر فعالیت خانه‌های قرآن و عترت این مجوزها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد 6 فقره مجوز جدید خانه قرآن این شهرستان یک فقره تمدید و ۵ فقره تأسیس بوده است، افزود: این خانه‌های قرآن شامل منارالقرآن با مدیریت جمال شهسواری، طهورا با مدیریت ماریا بیک خانی، نورالفجر با مدیریت سیده فاطمه سجادی‌زاده، حبل‌المتین با مدیریت لیلا ارشدی، فاطمه الزهرا با مدیریت مهین طهماسبی و هدی با مدیریت روناک محمدی بوده است.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: پروانه‌ خانه‌های قرآن پس از انجام مصاحبه و تأیید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با هدف نشر و ترویج فرهنگ قرآنی صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha