ویژگی بارز مرحوم شیخ عبدالسلام الوجیه
کد خبر: 4068734
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
فعالان یمنی بیان کردند:

ویژگی بارز مرحوم شیخ عبدالسلام الوجیه

فعالان یمنی در پیام‌های تسلیتی به مناسبت درگذشت شیخ عبدالسلام الوجیه، وی را مدافع آرمان فلسطین و حامی محور مقاومت و انقلاب اسلامی دانستند.

شیخ عبدالسلام الوجیه

به گزارش ایکنا به نقل از سبانت، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله امروز سه‌شنبه، 14 تیر درگذشت عبدالسلام الوجیه، دبیر کل انجمن علمای یمن را که بر اثر بیماری لاعلاج درگذشت، تسلیت گفت.

عبدالسلام در بیانیه‌ای کوتاه گفت: درگذشت دبیرکل انجمن علمای یمن، عالم بزرگ عبدالسلام الوجیه را که بر اثر بیماری لاعلاج درگذشت به مردم عزیزمان تسلیت می‌گوییم.

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی آن مرحوم اخیراً به دلیل محاصره و امتناع متجاوزان از سفر وی به خارج کشور برای معالجه وخیم شده بود.

مجمع علمای یمن هم امروز سه‌شنبه به مناسبت درگذشت عبدالسلام عباس الوجیه دبیرکل خود را که سحرگاه امروز سه‌شنبه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت پیامی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: آن مرحوم وقت خود را وقف احیای میراث اصیل اسلامی و پژوهش در کتب ارزشمند و گرانبها کرد و علی‌رغم تهدیداتی که از سوی رژیم حاکم در اوایل دهه نود و وهابی‌های تکفیری در معرض آن قرار داشت، در احیای نهضت علمی نقش اساسی و فعال داشت.

انجمن علمای یمن خاطرنشان کرد: زندگینامه آن مرحوم با لحظات افتخارآمیز و مواضع شجاعانه فراوانی به‌ویژه در جنگ‌های شش‌گانه صعده و مقابله با تجاوزات آمریکا، عربستان سعودی و صهیونیست‌ها همراه بود.

این انجمن افزود: آن مرحوم در سطوح داخلی و خارجی صدایی قوی و بلندی داشت و به دلیل موضع قوی و اصولی خود در حمایت از آرمان فلسطین، مقاومت حزب‌الله لبنان و انقلاب جمهوری اسلامی ایران شناخته شده بود. 

همچنین محمد علی الحوثی، از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله در پیامی درگذشت عالم، نویسنده و محقق، عبدالسلام عباس الوجیه، دبیر کل انجمن علمای یمن را تسلیت گفت.

وی درباره این عالم دینی گفت: دوران عمر او بیشتر صرف علم و تألیفات مفید هماهنگ با روح اسلام و هویت ایمانی یمن شد. این عضو ارشد سیاسی در پیامی که برای فرزندان آن مرحوم و خانواده‌اش ارسال کرده است، اشاره کرد که آن مرحوم در عرصه تحقیقات علمی، در بعد مذهبی و تاریخی حضور چشمگیری داشته و آثار برجسته‌ای از خود بر جای گذاشته است.

الحوثی خاطرنشان کرد: آن مرحوم با تألیفات و مقالات خود در عرصه‌های مختلف حضوری تأثیرگذار داشت و در مجامع اسلامی خارج از یمن حضوری فعال داشته و به خاطر همه این کارها و تلاش‌ها مورد تقدیر و احترام همگان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha