کتاب «نگاه سرنوشت‌ساز» به کتابفروشی‌ها رسید
کد خبر: 4068837
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
توسط انتشارات شهید کاظمی؛

کتاب «نگاه سرنوشت‌ساز» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «نگاه سرنوشت‌ساز»، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با محوریت زندگی دکتر ابراهیم کارخانه‌ای توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

«نگاه سرنوشت‌ساز» به کتابفروشی‌ها رسید

به گزارش ایکنا، کتاب «نگاه سرنوشت‌ساز»، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با محوریت زندگی دکتر ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی هسته‌ای و برجام در 444 صفحه  توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

این کتاب با رویکردی نو در تبیین خاطره‌نگاری اجتماعی، سیاسی، ارزشی، علمی، معرفتی، و هسته‌ای که با نگاهی جهادی، حق‌طلبی و آرمان‌خواهی را هدف قرار می‌دهد. دیدگاه ارزشی در تدوین مطالب و تسلط علمی در پردازش هدفمند خاطرات، و نگاه عمیق علمی و معرفتی به دانش هسته‌ای، راهی نو به روی مخاطب می‌گشاید که بر جذابیت و جامعیت مطالعه این کتاب استثنایی می‌افزاید.

انتشارات شهید کاظمی سابقاً از همین نویسنده کتاب‌های «راهبرد‌های تحول در مدیریت کلان کشور» و «خسارت محض و دیپلماسی هسته‌ای» را نیز منتشر کرده است که با توجه به دیدگاه نوآورانه در تدوین مطالب، علاقه‌مندان را به مطالعه این دو کتاب ارزشمند نیز دعوت می‌کند.

در برشی از این کتاب آمده است:

«در جمع همکاران دانشگاهی هر یک خاطراتی را بیان می‌کردند یکی از دوستان که فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی فارماکولوژی از انگلستان بود و تازه به کشور برگشته بود و از هر فرصتی برای حضور در جبهه‌های جنگ به‌ویژه در ایام عملیات استفاده می‌کرد، در رابطه با ادامه تحصیل خود در انگلستان تعریف جالبی کرد که درس بندگی، توکل و اعتماد به خدا در آن موج می‌زد:

استاد راهنمای من در دانشگاه منچستر فردی یهودی بود، یک‌بار که وارد اتاق محل استراحت من شد و موردی را از من سؤال کرد، من که مشغول نماز بودم همچنان به نمازم ادامه دادم، بعدازآنکه مقداری معطل ماند و پاسخی از من نشنیده اتاق را ترک کرد و رفت! بعدازآنکه نمازم تمام شد دوستی که در آنجا بود گفت با این برخوردی که با استاد راهنمایت کردی، کارت تمام است می‌بایست نماز را قطع می‌کردی و جواب او را می‌دادی، با این کار معلوم نیست چه بلائی سر پایان‌نامه‌ات بیاید؛ اگر من جای شما بودم حتماً" جواب او را می‌دادم. از این صحبت او به‌شدت ناراحت شدم و به او گفتم من مسلمانم؛ امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در معرکه جنگ در زیر تیر‌های دشمن نماز را ترک نکرد آن‌وقت تو به من می‌گویی که نماز را قطع کنم و جواب استاد راهنمایم را بدهم! تو نگران کار من نباش، رابطه‌ات را با خدا درست کن، خداوند رابطه‌ات را با انسان‌ها درس می‌کند. بعدازاین صحبت به اتاق استاد راهنما رفتم وقتی جریان را به او توضیح دادم گفت من از حرکات شما در برابر خدایت خیلی خوشم آمد و برایم جالب بود و بعد سؤال خود را از من پرسید و من هم جواب او را دادم. به اتاق برگشتم و قضیه را به همکارم که او هم دانشجوی دوره دکترا بود گفتم، از شیوه برخورد خود و استاد راهنما بسیار شرمنده شد! در ادامه کار، پایان‌نامه من زودتر از او به اتمام رسید و او دو سال بعد از برگشت من به ایران، هنوز از پایان‌نامه‌اش دفاع نکرده بود! این درس بزرگی بود از توکل بر خدا که چه قدرتی بالاتر از خدا برای آنکه انسان به او اعتماد کند.»

«نگاه سرنوشت‌ساز» تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی با محوریت زندگی دکتر ابراهیم کارخانه‌ای، در قطع رقعی و 444 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha