به گزارش خبرنگار ایکنا، حجتالاسلام والمسلمین مجید عبادی، معاون پژوهشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، ۱۵ تیرماه در آیین رونمایی از مجله کارورزی و پژوهشی مدرسه علوم و معارف اسلامی المصطفی(ص) در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش پژوهشی تمام المصطفائیان به ویژگیهای معلم خوب اشاره و اظهار کرد: معلم و مدرس خوب در عین تدریس، هیچگاه از جایگاه والای مربیگری و پرورش غفلت نمیکند.
استاد جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به روایت «زَکوةُ العِلمِ نَشرُهُ» اشاره کرد و با بیان اینکه در ارائه آموزش باید مسیر پژوهش را در پیش بگیریم، گفت: پژوهشگری از مباحث تخصصی زمانه به شمار میرود و میدانداری در آن نیازمند دریافت مهارتهای کاربردی فنون پژوهش است.
معاون پژوهش جامعةالمصطفی(ص) به گستره وصفناپذیر قلمفرسایی در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: قلههای علم، معرفت و دانشمندانِ بنام حوزههای مختلف دانشی نیز در نخستین گامهای ورود خود با خطا و اشتباهات پژوهشی روبرو بودند؛ اصرار بر استمرار مسیر و بهرهگیری از تجربیات، ایشان را به قلههای دانشی رهنمون ساخت.
حجتالاسلام والمسلمین عبادی بر اهمیت پشتوانه پژوهشی تمام فعالیتهای آموزشی، تربیتی و پژوهشی و تأثیر آن بر اتقان رویکردها تأکید کرد و افزود: آراستگی به خلاقیت و نوآوری در ساحتهای مختلف آموزشی، نیازمند توجه به مهارتها و بهرهگیری از پشتوانههای پژوهشی است.
وی، حضور در عرصه تحصیل علوم و معارف الهی را موهبتی بزرگ دانست و تأکید کرد: آدمسازی، به عنوان ارزشمندترین رویکرد یک فعالیت جهان که بر تمام ابعاد تأثیرات پایدار و بسزایی دارد، از اهداف غایی حضور در مسیر کسب و نشر معارف ناب الهی است لذا همواره باید توجه داشته باشیم که خودسازی نخستین و مهمترین گام در مسیر آدمسازی است.
حجتالاسلام والمسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنان خود، به حکایتی از رسول خدا(ص) در باب سیره انبیاء الهی اشاره کرد و گفت: سنگاندازیهای مسیر کسب و نشر معارف الهی از مهمترین مؤلفههای رشد انبیاء و اولیاء الهی است چرا که در هر مسیری قرار میگیریم، باید همت بلند را در پیش گرفته و گامهای استوار و بزرگی را برای رسیدن به هدف برداریم.
انتهای پیام