اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4070092
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴

اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان برگزار می‌شود

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در روزهای 29 و 30 تیرماه در استان کردستان خبر داد.

حجت الاسلام سیدموسی موسوی، قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 20 تیرماه در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی به مدت دو روز 29 و 30 تبرماه جاری در اردوگاه امام علی سنندج برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزبان اصلی اجلاسیه وحدت کردستان و به طور ویژه نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود، افزود: استقبال دستگاه‌های اجرایی از برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان بسیار امیدآفرین بوده است.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همراهی و همدلی مردم کردستان در ایام جنگ تحمیلی و قبل از آن را هم دلیل پیروزی نظام در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان داخلی و خارجی دانست و بیان کرد: مرزداری، ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در دفاع از انقلاب و کشور بی‌نظیر بوده و نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد.

وی با اعلام اینکه تصور از کردستان در بیشتر استان‌ها با واقعیت‌ها فرسنگ‌ها فاصله داشت، ادامه داد: متأسفانه حضور گروهک‌های ضدانقلاب در آن دوران مانع از رسانه‌ای شدن ایثارگری و از خودگذشتگی مرزداران این خطه شهیدپرور بود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: متأسفانه رسانه‌ها در آن روزها غفلت می‌کردند و آنگونه بایسته و شایسته حضور و ایثارگری مردم کردستان را به تصویر نکشیدند.

وی تأکید کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان و استقبال به‌یاد ماندنی مردم این خطه از کشورمان از معظم‌له بسیاری از دیدگاه‌های امنیتی نسبت به این استان تغییر کرد.

قائم‌مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه گفت: بعد از سفر رهبری به کردستان، انقلابی در ذهنیت مردم نسبت به این استان شکل گرفت و شاهد حضور قابل توجه مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط کشور در کردستان بودیم که این امر نقش بسزایی در توسعه همه‌جانبه استان کردستان داشت.

وی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مشاوران رئیس جمهور در امور اهل سنت از عزیزان حنفی بود که این دوره از تسنن امام شافعی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام موسوی به آثار و برکات این همایش معنوی در استان کردستان اظها کرد: همایش بین‌المللی وحدت اسلامی می‌تواند بستری برای معرفی بیشتر استان کردستان به سراسر کشور و جهان باشد.

وی به اهمیت تقریب مذاهب هم گریزی زد و یادآور شد: دانشگاه تقریب مذاهب در تلاش است تا دانشکده مذاهب اسلامی کردستان به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود تا بتواند از سایر کشورها دانشجو پذیرش کند.

انتهای پیام
captcha