اجلاسیه منطقه‌ای وحدت؛ فرصتی برای معرفی کردستان
کد خبر: 4070112
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

اجلاسیه منطقه‌ای وحدت؛ فرصتی برای معرفی کردستان

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان گفت: برگزاری اجلاسیه‌ منطقه‌ای وحدت دراستان یک فرصت برای معرفی و ارتقای جایگاه استان کردستان خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 20 تیرماه در دومین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: مدیران و مسئولین استان درراستای ارتقاء جایگاه خود، دستگاه و استان اهتمام به خرج دهند.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی در این عرصه برای مدیران و مسئولان استان درراستای ارتقاء جایگاه خود، مشارکت و تعامل در جهت هرچه بهتر برگزارشدن این اجلاسیه بوده است لذا باید تمام توانایی‌های خود را به بهترین نحو ممکن نشان دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان بیان کرد: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی دراستان یک فرصت برای معرفی و ارتقای جایگاه استان کردستان خواهد بود.

وی افزود: با عنایت به اینکه مهمانانی از اقلیم کردستان عراق و  خارج از کشور در این اجلاسیه شرکت خواهند داشت این یک وسیله و فرصت برای استان است که شایستگی خود را ارتقاء داده و خوب دیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی ضمن تقدیر از هماهنگی و برنامه‌ریزی به وجود آمده در این زمینه یادآور شد: از همه سازمان‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی در استان درخواست می‌کنیم که اهمیت اجلاسیه را مدنظر قرار داده و اهتمام ویژه‌ای در برگزاری اجلاسیه داشته باشند.

برگزاری 9 کنگره امام شافعی در داخل و خارج کشور

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این نشست اظهار کرد: کردستان در مسئله وحدت و اتحاد زبانزد خاص و عام است.

وی با تقدیر و تشکر از مسئولان نظامی و انتظامی استان در جهت تأمین امنیت مردم به ویژه در سفر اخیر رئیس جمهور اظهار کرد: امنیت همواره سرلوحه کار نیروهای نظامی و انتظامی استان بوده است که امیدواریم در برگزاری این اجلاسیه نیز اینگونه باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به سفر اخیر رئیس جمهور به استان کردستان اشاره کرد و افزود: یکی از نعمت‌های پرخیر و برکت سفر رئیس جمهور به استان کردستان حضور در جمع نمازگزاران سنندجی بوده که این امر نقطه عطفی در جهت تقویت وحدت اسلامی بود.

وی به برگزاری 9 کنگره امام شافعی در داخل و خارج کشور اشاره کرد و افزود: در سایه الطاف الهی و مساعدت و همکاری مردم برنامه‌ها و مناسبتی‌های ملی و مذهبی به ویژه هفته وحدت و ایام عاشورای حسینی در استان کردستان بسیار پرشور برگزار می‌شود.

ماموستا رستمی قرآن کریم را سرلوحه زندگی تمام جوامع اسلامی دانست و گفت: خداوند متعالی در آیه 103 سوره آال عمران می‌فرماید: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا؛ و همگی به ریسمان خدا [قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)] چنگ زنید، و پراکنده و گروه گروه نشوید» و همچنین در آیه 46 سوره انفال می‌فرماید: « وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ؛ و با یکدیگر نزاع و اختلاف مکنید، که سست و بد دل می شوید، و قدرت و شوکتتان از میان می‌رود» این دو آیه وظیفه مسلمانان در قبال یکدیگر و میزان اهمیت اتحاد و وحدت را از دیدگاه خداوند متعال بیان کرده است.

وی در پایان یادآور شد: مردم استان کردستان همواره حب اهل بیت(ع) را در دل داشته و جایگاه بسیار ویژه‌ای برای آل و اهل بیت(ع) خاندان رسول اکرم(ص) قائل هستند.

اعلام آمادگی شهرداری در برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج در ادامه این نشست اظهار کرد: شهرداری خود را تنها یک سازمان خدماتی و عمرانی نمی‌داند بلکه برای خود مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی را تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه در متن برنامه‌های عمرانی شهرداری هم مسائل فرهنگی را دیده‌ایم، افزود: در این راستا در تمام برنامه‌های اجرایی مصوبات در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی به طور صدر درصد اجرایی شده است.

رشیدی با اشاره به همکاری و مساعدت شهرداری سنندج در اجرای این اجلاسیه بیان کرد: در زمینه فضاسازی محیطی برای اجرای هرچه بهتر این اجلاسیه با تمام قوا پای کار هستیم و آمادگی خود را برای پشتیبانی از این همایش اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha