اجرای طرح «از امیر تا وزیر با غدیر» ویژه خانواده‌های یزدی
کد خبر: 4070464
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

اجرای طرح «از امیر تا وزیر با غدیر» ویژه خانواده‌های یزدی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از اجرای طرح «از امیر تا وزیر با غدیر» در قالب تور گردشگری مذهبی ویژه خانواده‌های یزدی به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد.

اجرای طرح «از امیر تا وزیر با غدیر» ویژه خانواده‌های یزدیحجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حاشیه تور گردشگری «از امیر تا وزیر با غدیر» در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این تور ویژه شهروندان یزدی به صورت خانوادگی در گروه‌های 25 نفره و به مناسبت دهه امامت و ولایت و سالروز ثبت جهانی یزد در یونسکو در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این بافت‌گردی خانواده‌ها که بیشتر سعی شده از مناطق حاشیه شهر ثبت‌نام شوند، حدود سه ساعت در بافت قدیم یزد از مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها، آب انبار وزیر، زندان اسکندر، میدان امیرچقماق و خانه‌های سنتی یزد خصوصاً مکان‌هایی که مزین به نام یا القاب امام علی (ع) است بازدید می‌کنند.

صداقت مدت زمان اجرای این طرح را 10 روز اعلام کرد و گفت: این ویژه برنامه گردشگری با هدف تأثیر باورهای شیعی بر معماری سنتی یزد و پرداختن به المان‌های مذهبی و مکان‌های تاریخی و فرهنگی خصوصاً اماکن شیعی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha