مصحح سیاحت غرب درگذشت
کد خبر: 4070917
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱

مصحح سیاحت غرب درگذشت

رمضانعلی شاکری؛ پژوهشگر و نویسنده و مصحح سیاحت غرب دار فانی را وداع گفت.

مصحح سیاحت غرب درگذشتبه گزارش ایکنا، رمضانعلی شاکری، پژوهشگر، نویسنده، قوچان‌شناس و رئیس اسبق کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در سن ۹۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی در سال ۱۳۵۴ بازنشسته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت تولیت آستان قدس رضوی به عنوان مشاور اداری و از سال ۱۳۵۹ به سرپرستی کتابخانه آستان قدس رضوی منصوب شد. این پژوهشگر تا سال ۱۳۷۶ در این سمت بود تا این که به درخواست خود از این عنوان کناره‌گیری کرد. در همین سال، از طرف مرکز خراسان‌شناسی وابسته به آستان قدس، دعوت به همکاری شد.
از جمله آثار او می‌توان به فهرست کتب خطی کتابخانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد، تصحیح سیاحت شرق یا زندگی‌نامه آقا نجفی قوچانی، گنج هزارساله کتابخانه مرکز آستان قدس رضوی، قبل و بعد از انقلاب، مطالعه‌ای در احوال و آثار عارف ربانی حیدرآقا طباح تهرانی متخلص به معجزه، مزاری در آغوش تاریخ، اترک نامه؛ تاریخ جامع قوچان، انقلاب اسلامی مردم مشهد از آغاز تا استقرار جمهوری اسلامی، تاریخچه کتابخانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد در پنجاه سال، اصول مقدمات کتابداری یا کتابداری آسان، واقفین عمده کتاب به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، جغرافیای تاریخی قوچان، حیات الاسلام فی احوال آیت الملک العلام  ایران همیشه بهار و تصحیح سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha