تابع مقدرات الهی باشید
کد خبر: 4071018
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

تابع مقدرات الهی باشید

استاد و محقق حوزوی گفت: باید به مقدرات الهی تن دهید و با خدا دعوا نکنید، چون اگر خدا تقدیر کند، تقدیرات خدا برای انسان خیلی خوب است.

حجت‌الاسلام محمدحسن الهی‌فر، استاد و محقق حوزه علمیه قمبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام محمدحسن الهی‌فر، استاد و محقق حوزه علمیه قم، شامگاه پنجشنبه، 23 تیرماه در مراسم جشن ولادت امام هادی(ع) در آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) قم با اشاره به تقدیرات الهی، گفت: خدا تقدیر کند خیلی خوب است. یک نفر مریض است مقدرش این است که تکالیف او سبک شود. خدا مقدرات دارد، اندازه‌گیری دارد و شما در آن اندازه‌گیری خدا باشید، اگر خدا برای شما مریضی خواست با خدا دعوا نکنید، مریضی را طی کنید اما به خداوند بگویید خدایا عافیت و شفا هم بده، حمد را بخوانید و صدقه بدهید و نزد دکتر هم بروید.

وی ادامه داد: پس باید تابع مقدرات خدا باشید. در جاده هم می‌روید راهنمایی رانندگی سرعت مقررات دارد و شما باید این مقدرات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید و خدا هم مقدرات دارد و باید به این مقدرات الهی تن بدهید.

استاد و محقق حوزوی افزود: خداوند روزی مقدر دارد و باید تلاش کنید تا روزی شما را بدهند و بیشتر تلاش کردید روزی بیشتر می‌دهند، پس با مقدرات الهی جلو بروید نه با هوس‌های خود! ما الان نمی‌دانستیم برای تولد امام هادی(ع) اینجا هستیم و برنامه ما جای دیگر بود ولی یک مقدرات چیده شد و اینجا هستیم و فردا کجا هستیم نمی‌دانیم! اصلا فردا روزی ما چیست باز هم نمی‌دانیم! اصلا فردا زنده هستیم باز هم نمی‌دانیم.

حجت‌الاسلام الهی‌فر با بیان اینکه به نزد خدا بروید و از خدا گدایی کنید تا از مردم گدایی نکنید، گفت: پیامبر(ص) روزی هزار تا سؤال از خدا داشت و گدایی می‌کرد؛ شما هم حداقل ۱۰ تا سؤال از خدا داشته باشید و از خدا گدایی کنید. مثلا سر سفره که نشسته‌اید غذا هر چه هست، بگویید خدایا شکر اما فردا خدایا سفره من رنگین‌تر از امروز باشد، و تو به خدا گفتی و چه می‌دانی شاید فردا خدا سفره‌ات را عوض کرد.

وی در پایان گفت: یک آدم سالم را دیدید، بگویی خدایا من هم مثل این سالم بشوم، یا یک آقا پسر یا دختر خانم خوب و مؤمن را دیدید به خدا بگویی خدایا به من هم چنین فرزندی بده. پس از خدا بخواهید و گدایی کنید تا خدا جواب خواسته شما را بدهد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha