شرکت ۵۴۹ شرکت‌کننده در جشنواره «دف نوای رحمت»
کد خبر: 4071230
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

شرکت ۵۴۹ شرکت‌کننده در جشنواره «دف نوای رحمت»

رئیس حوزه هنری استان کردستان از ارسال ۳۰۰ اثر از ۵۴۹ شرکت‌کننده به دهمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» خبر داد و گفت: امروز در مراسم اختتامیه گروه‌ها و نفرات برتر تجلیل می‌شوند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، امروز، 25 تیرماه در مراسم اختتامیه جشنواره «دف نوای رحمت» که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز جشنواره «دف نوای رحمت» به درختی تنومند و به صحنه‌ای برای نمایش وحدت، همدلی، مهربانی و همگرایی تبدیل شده است.

وی افزود: 549 نفر شرکت‌کننده از هنرمندان دف‌نواز سراسر کشور با 300 اثر و دو گروه بین‌الملل از دو کشور اقلیم کردستان عراق و افغانستان در این جشنواره شرکت ‌کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در رشته تک‌نوازی 256 دف‌نواز در دو رده سنی نوجوان و بزرگسال، 79 نفر گروه در رشته گروه‌نوازی و مولودخوانی با هم به رقابت پرداختند و 15 گروه در رشته دو نوازی به صورت غیر رقابتی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به هم‎آوایی دف‌نوازان ایران زمین افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره دف نوای رحمت با هم‌آوایی دف‌نوازان ایران زمین برای نمایش وحدت و همدلی مردم ایران در پیاده راه فردوسی سنندج برگزار شد، که مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.

مرادی به برگزاری برنامه‌های جنبی این جشنواره‌ در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس دوره‌های قبلی جشنواره دف نوای رحمت، جشن عید فطر در روستای گردشگری پالنگان از برنامه‌های جنبی دهمین دوره جشنواره دف نوای رحمت بوده است.

وی از حمایت‌های مادی و معنوی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، استاندار کردستان، رئیس حوزه هنری کردستان و شهردار سنندج و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برگزاری این جشنواره بین‌المللی قدردانی کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: دهمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به ایستگاه پایانی خود رسیده است، پایانی که برای حوزه هنری کردستان در واقع آغازی برای برنامه‌ریزی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره‌های بعدی و تلاش در جهت رفع کمبودهای احتمالی و تقویت نقاط قوت خواهد بود.

وی در پایان از اساتید بیژن کامکار دبیر افتخاری جشنواره، هادی منتظری، مسعود حبیبی، احمد خاک‌طینت و علیرضا غوثی تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha