حمایت شورا و شهرداری اراک از طرح ملی تلاوت قرآن
کد خبر: 4071510
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

حمایت شورا و شهرداری اراک از طرح ملی تلاوت قرآن

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شورا و شهرداری اراک از طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع) حمایت و پشتیبانی می‌کند.

طرح ملی تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، پیمان عین‌القضاتی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک افزود: ابعاد حمایتی از طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) در کمیسیون فرهنگی شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد. فرهنگ‌سازی در خصوص ابعاد علوم قرآنی از محورهایی است که شورا از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ارتباط جوانان و نیازهای این نسل بیشتر از گروه‌های سنی دیگر است، فراگیری علوم قرآنی می‌تواند این مسیر را هموار کند. اجرای طرح ملی تلاوت قرآن در اراک موفقیت‌آمیز بوده و این کلانشهر را به عنوان قطب قرآنی معرفی کرده است.
عین‌القضاتی تأکید کرد: هرجا به نوجوانان و جوانان در ابعاد قرآنی توجه و اعتماد شده، شاهد رویش‌های بیشتر بودیم.

یادآور می‌شود، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب‌الرضا(ع)، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی melitelavat.ir اقدام کنند.

این طرح آموزشی به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می‌گیرد، پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریورماه، 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

هدف از این طرح، کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن‌آموز در آزمون‌ها، به عنوان فراگیر «سطح یک» در مؤسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می‌شود.

انتهای پیام
captcha