زیارت غدیریه و 150 فضیلت از امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 4071718
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

زیارت غدیریه و 150 فضیلت از امیرالمؤمنین(ع)

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: سعی کنید در روز عید غدیر حتما خطبه غدیر را مطالعه کنید و زیارت غدیریه را هم بخوانید، چراکه مستندترین و زیباترین زیارت برای امیرالمؤمنین(ع) همین زیارت غدیریه است که بیش از ۱۵۰ فضیلت از حضرت را آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی، ظهر امروز، ۲۷ تیرماه در مراسم جشن عید غدیر که در این حوزه علمیه برگزار شد، گفت: عید غدیر، روز عید الله‌اکبر است و روزی است که کسی نباید کم بگذارد، اگر در روز غدیر یک نفر را اطعام دهید مثل این است که همه انبیا را اطعام دادید، به همین دلیل در روز عید غدیر نباید هیچ گرسنه‌ای بی‌غذا باشد.

وی ادامه داد: بدانید اگر در این راه کمک و خرج کردید، خدا هم کمک می‌کند و امکان ندارد برای عید غدیر قدمی بردارید و از سوی خدا جبران و حمایت نشود؛ از جایی که گمان نمی‌کنید آن مبلغی را که برای غدیر هزینه کردید، برمی‌گردد. حتی روز غدیر از نظر عبادی روزی است که بیشتر گناهان آمرزیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه تهران تأکید کرد: سعی کنید در روز عید غدیر حتما خطبه غدیر را مطالعه کنید و زیارت غدیریه را هم بخوانید. مستندترین و زیباترین زیارت برای امیرالمؤمنین(ع) همین زیارت غدیریه است که بیش از ۱۵۰ فضیلت از حضرت را آورده است.

وی افزود: همچنین سعی شود در روز غدیر برای بچه‌ها و کودکان اسباب بازی و کادو بخرید و به آن‌ها بدهید که این روز در ذهن کودکانه آن‌ها ماندگار شود و این کارها خیلی لازم است.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه حضور در چنین مجالس دینی ثمره تأثیر نقش مادر و همسر است، گفت: مادر و همسر نقش مهمی در سعادت انسان دارد. حضرت نوح(ع) و حضرت لوط(ع) همسرانی داشتند که با آن‌ها همسو و همراه نبودند و باعث شدند که همه قوم به عذاب بیفتند.

وی ادامه داد: کسانی که ازدواج نکرده‌اند، نقش مادر خیلی مؤثر است که فرزندان خود را تشویق به حضور در مجالس معنوی و دینی می‌کنند و کسانی هم که ازدواج کرده‌اند همسر آن‌ها نقش مهمی در حضور آن‌ها در مجالس مذهبی دارد.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی بیان کرد: بدانید اگر همسر شما همراه و مشوق دینی شما نباشد، هرگز نمی‌گذارد شما در این مجالس مذهبی شرکت کنید، خصوصا اگر همسر دلش نخواهد شما به این مجالس بیایید، کاری می‌کند که اصلا نتوانید پا در چنین مجالسی بگذارید.

وی یادآور شد: حتی دیده شده کسانی که بعد از ازدواج، همسر آن‌ها حتی اجازه نداده در ماه محرم وی پیراهن مشکی بپوشد؛ حتی کسی اهل روضه‌خوانی بوده و بعد از ازدواج همسرش به او اجازه نداده که روضه بخواند. بدانید که تا این حد نقش همسر در مباحث معنوی و حضور در چنین جلساتی مؤثر است.

استاد حوزه علمیه گفت: از طرف مقابل مادر و همسر شما موافق حضور شما در چنین مجالسی باشد و خودش نیز اهل چنین مجالسی باشد، حتی اگر نخواهید بروید برعکس او شما را برای رفتن به این مجالس تشویق هم می‌کند، که چنین همسرانی جندالله هستند و باید قدر چنین همسرانی را دانست.

وی بیان کرد: اصلا شاید حضور شما در چنین مجالسی که خیر دنیا و آخرت در آن است، به خاطر نقش مادر و همسر شما باشد که حتما باید قدردان بود. به همین دلیل اسلام روی موضوع خانواده خیلی تأکید کرده است و در مقابل دشمن هم هدف اصلی حملات خود را خانواده قرار داده است.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha