فرآیند پیش ثبت‌نام؛ شرط ضروری برای زائران اربعین
کد خبر: 4071788
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

فرآیند پیش ثبت‌نام؛ شرط ضروری برای زائران اربعین

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون در سامانه سماح که مختص ثبت‌نام اربعین است، هفت هزار و 200 نفر در قالب سه هزار و 700 گروه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: نباید از پیش ثبت‌نام غافل شد، چراکه ثبت‌نام اصلی از بین همین افراد پیش ثبت‌نامی انجام می‌شود.

 زائران اربعینحسین دستگردی، جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام اربعین حسینی امسال از 10 تیرماه آغاز شده و تا روز جمعه، 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون در سامانه سماح که مختص ثبت‌نام اربعین است، هفت هزار و 200 نفر در قالب سه هزار و 700 گروه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: الزامات سفر هنوز به‌صورت قطعی اعلام نشده است، اما قطعا تزریق واکسن کرونا و داشتن مدارک لازم از الزامات است.

جانشین مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احتمال دارد کشور عراق محدودیت‌هایی در بحث نفرات اعزامی را بگذارد و این باعث می‌شود بحث قرعه‌کشی را بین زائران ثبت‌نامی داشته باشیم، تصریح کرد: تا زمانی که تعداد ثبت‌نامی کل کشور مشخص نشود نمی‌توان برنامه‌ریزی خاصی کرد.

دستگردی با بیان اینکه لازم است تاریخ اعتبار گذرنامه حداقل شش ماه از تاریخ اعزام باشد، افزود: تنها از بین افرادی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند ثبت‌نام قطعی صورت خواهد پذیرفت؛ بنابراین پیش ثبت‌نام یک امر مهم است که نباید زائران از آن غافل شوند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجه نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ثبت‌نام خود را انجام دهند، تصریح کرد: برای زائران خراسان‌جنوبی مرز هوایی و مرز مهران برای گذر برنامه‌ریزی شده است و متقاضیان دقت کنند پیش ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح به معنای اعزام قطعی متقاضیان نیست و تابع شرایط و برنامه‌ریزی‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha