کرمان آماده استقبال از زائران اربعین است
کد خبر: 4071845
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

کرمان آماده استقبال از زائران اربعین است

استاندار کرمان با بیان اینکه بعضی از زائران خارجی اربعین اعلام کرده‌اند تا به زیارت مرقد شهید سلیمانی بروند، گفت: اورژانس و جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، اولویت اولشان، استان باشد زیرا در آن ایام زوار مرقد سردار سلیمانی بیشتر می‌شود.

ستاد اربعین کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، امروز، ۲۸ تیرماه در جلسه ستاد اربعین استان، با بیان اینکه کمک به زوار امام حسین(ع) کاری برخاسته از دل است، گفت: ظرفیت موجود برای بزرگداشت اربعین و خدمت به زائران باید به روز رسانی شود.

وی با بیان اینکه سریعتر باید تدابیری برای قیمت بلیت‌ها اندیشیده شود تا در ایام اربعین شاهد هرج و مرج در قیمت بلیت نباشیم، ادامه داد: برای حل مشکلات خودرویی می‌توان با شرکت‌ها مذاکره کرد تا از ظرفیت ناوگان آن‌ها استفاده شود. همچنین برای حل بخشی از مشکلات حمل و نقل سعی شود قطار مشهد و تهران به مقصد خرمشهر آماده شود.

فداکار با تأکید بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی و سایر مسائل موکب ماهان، بیان کرد: این موکب باید به یک مجموعه فرهنگی خوب تبدیل شود تا زائران پاکستانی رضایت داشته باشند. همچنین به‌صورت ویژه پیگیر مشکلات آب، آرد و سوخت موکب ماهان هستیم.

استاندار کرمان با اشاره بر لزوم ساماندهی زائران اتباع خارجی و با بیان اینکه بعضی از زائران خارجی اربعین اعلام کرده‌اند تا به زیارت مرقد شهید سلیمانی بروند، گفت: هماهنگی‌ها و اقدامات لازم در این زمینه باید انجام شود. همچنین یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی سیرجان(گل‌گهر یا گهر زمین)، موکبی برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی کند.

فداکار تأکید کرد: اورژانس و جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، اولویت اولشان، استان باشد زیرا در آن ایام زوار مرقد سردار سلیمانی بیشتر می‌شود در عین حال کرمان مسیر عبور زائران خارجی و استان‌های همجوار است.

حمید شمس‌الدینی، مدیر‌کل انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه با گلایه از اینکه جلسات ستاد اربعین در بعضی از شهرستان‌ها تشکیل نشده و باید تذکر داده شود، گفت: در طول دو ماه گذشته فقط شهرستان‌های کرمان، بم و سیرجان جلسات ستاد اربعین را تشکیل داده‌اند.

شمس‌الدینی تزریق واکسن یادآور کرونا برای زائران اربعین را الزامی دانست و در ادامه به ثبت‌نام زائران اشاره کرد و گفت: باوجود آنکه ثبت نام از مدت‌ها پیش آغاز شده اما استقبال چندانی در سامانه سماح نشده است.

ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار زائر اربعین در کرمان

محمدعلی مجد، معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان در این جلسه بیان کرد: ثبت‌نام زائران اربعین از ۱۰ تیرماه آغاز و تا صبح امروز ۲۸ تیرماه ادامه دارد. تا کنون ۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر در استان کرمان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و اگر ظرفیت به حدنصاب نرسد احتمالاً زمان نام‌نویسی از طریق ستاد کل کشور تمدید شود.

وی با بیان اینکه زائران باید هزینه بیمه و هلال‌احمر را پرداخت کنند، افزود: منتظر اعلام شرایط کشور عراق برای اعزام هستیم. در حال حاضر، چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از مقصد کرمان به عراق سورت پروازی داریم.

انتهای پیام
captcha