کُردها خدمات ارزنده‌ای به دین اسلام ارئه کرده‌اند
کد خبر: 4071954
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

کُردها خدمات ارزنده‌ای به دین اسلام ارئه کرده‌اند

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با تقدیر و قدردانی از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان گفت: اسلام از کُردها نفع و برکت بسیاری دیده است و کُردها خدمات ارزند‌ه‌ای به دین اسلام ارئه کرده‌اند.

مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب

به گزارش ایکنا از کردستان، مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب امروز، 28 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تقدیر و قدردانی از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: اسلام از کُردها نفع و برکت بسیاری دیده است و کُردها خدمات ارزند‌ه‌ای به دین اسلام ارئه کرده‌اند چراکه صلاح‌الدین ایوبی کُرد در دورانی که عالم اسلام متفرق بود توانست با مجاهدت‌های خود فلسطین را از دست مسیحی‌ها آزاد کند.

وی افزود: در کشور ما نیز از اوایل انقلاب اسلامی علما و روحانیون کردستان از انقلاب اسلامی حمایت کرده و در این راه بیش از 80 روحانی کُرد جان خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی ایران فدا کرده‌اند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب به جایگاه شهدای روحانی استان کردستان اشاره و بیان کرد: شهدای روحانی کُرد همگی انسان‌های عالم، عارف، حاذق، فرهیخته و دانشمند بودند.

وی با اشاره به اینکه پیشمرگان مسلمان کُرد دوشادوش رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در جهاد شرکت کرده و برعلیه صدام جنگیدند و به شهادت رسیدند، ادامه داد: تمام این امور نشان‌دهنده این است که این مردم از نظر مسلمان بودن دارای عقیده محکم و سالک و مسلوکی دارند.

مولوی اسحاق مدنی افزود: بعد از انقلاب اسلامی دشمنان به دلیل به خطر افتادن موقعیت خود و هراس از رشد اسلام تمام توطئه‌های خود را علیه وحدت اسلامی به کار بستند و با راه‌اندازی گروه‌های تکفیری داعش و غیره سعی در ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمین دارند و در این راه تمام امکانات خود را علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: امکانات مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مقابل تمام امکانات و تجهیزات دشمنان اسلام و جهان کفر که علیه انقلاب اسلامی و اسلام به کار می‌گیرند بسیار اندک بوده است و آن‌ها در مقابل وحدت اسلامی جنگ احزاب را به راه‌ انداختند. چراکه آن‌ها از تشکیل حکومت اسلامی هراس دارند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب یادآور شد: امروز به برکت انقلاب اسلامی علمای شیعه و سنی در یک جا جمع شده و حول محور وحدت اسلامی با هم تبادل نظر می‌کنند و امروز اکثریت علمای کشور دنبال وحدت هستند و این راه کمی نیست که ما آمده‌ایم و این پیروزی بزرگی است.

انتهای پیام
captcha