اعلام نیاز الازهر به 3 هزار معلم قرآن برای آموزش کودکان
کد خبر: 4072037
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

اعلام نیاز الازهر به 3 هزار معلم قرآن برای آموزش کودکان

مدیریت دانشگاه الازهر اعلام کرد این مسجد برای تربیت حافظان کودک و نوجوان به سه هزار معلم حافظ قرآن نیاز دارد.

اعلام نیاز الازهر به 3 هزار معلم قرآن برای آموزش کودکانبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، مدیریت کل دانشگاه و مسجد الازهر از بازشدن سامانه ثبت‌نام متقاضیان کار به عنوان حافظ قرآن کریم در شعب الازهر در سطح مصر خبر داد.

تسلط به حفظ کل قرآن، تسلط به تجوید به صورت تئوری و عملی و اینکه متقاضی یکی از کارمندان الازهر باشد و قبولی در امتحانات مقرر و مصاحبه شخصی و کار براساس مقررات مالی لازم الاجرا و تأیید شده توسط مراجع ذیصلاح از شروط ثبت نام متقاضیان است.

هانی عوده مدیرکل دانشگاه الازهر توضیح داد که این نهاد به 3 هزار حافظ جدید نیاز دارد و مسجد از طریق کمیته ارزیابی اساتید دانشگاه الازهر در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، قرائت و ترتیل برای این حافظان آزمون برگزار می‌کند.

وی افزود: آزمون‌های دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن افراد با جایگاه علمی ​​که بتوانند نسل‌هایی را پرورش دهند که به پیشرفت و ترقی ملت کمک کنند انتخاب می‌شوند و این آزمون‌ها ماه آینده برگزار می‌شود. هدف از استخدام این حافظان، آموزش 350 هزار کودک در زمینه حفظ قرآن کریم است.

عبدالمنعم فؤاد، سرپرست رواق‌های الازهر نیز گفت: نیم میلیون کودک برای شرکت‌ در دوره‌های حفظ قرآن پذیرفته شدند، در حالی که بیش از یک و نیم میلیون نفر دیگر منتظر ثبت نام هستند.

انتهای پیام
captcha