نشست بانوان تقریبی در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4072364
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

نشست بانوان تقریبی در کردستان برگزار شد

نشست بانوان تقریبی استان کردستان با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 30 تیرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

جت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در نشست بانوان تقریبی استان کردستان که امروز، 30 تیرماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با تقدیر از برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان اظهار کرد: با همکاری، تعامل، و هم‌افزایی بین مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دستگاه‌های اجرایی استان اجلاسیه‌ای اثرگذار، مفید و آبرومند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان حوزه علمیه اهل سنت ویژه آقایان در شهر سنندج نداریم، افزود: در شهر سنندج حوزه علمیه بانوان اهل سنت حضرت خدیجه‌الکبری فعال بوده و جزو حوزه‌های منتخب در سطح کشور بوده است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به فعالیت حوزه علمیه بانوان در شهرستان‌های دیواندره، سقز و مریوان بیان کرد: خوشبختانه استقبال بانوان از حوزه‌های علمیه اهل سنت چشمگیرتر و موفقیت‌آمیزتر بوده است.

وی به فعالیت بانوان فارغ‌التحصیل در این حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: گروهی از این افراد به عنوان معینه کاروان‌های حج تمتع و عمره مشغول به فعالیت خواهند شد لذا برای این افراد دوره‌های کارآموزی معین و معینه حج برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اینکه گروهی از بانوان فارغ‌التحصیل در بخش فرهنگی ادارات، گروهی همکار ائمه جمعه و جماعت دوره‌های قرآن و احکام را برگزار می‌کنند، یادآور شد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف چه در همایش‌ها، مناسبات، مراسمات و برنامه‌های مختلف چشمگیر و مایه مباهات بوده است.

انتهای پیام
captcha