نماز جمعه؛ منبر ترویج معنویات و اخلاق
کد خبر: 4072483
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

نماز جمعه؛ منبر ترویج معنویات و اخلاق

امام جمعه بجنورد گفت: نماز جمعه منبری برای ترویج معنویات و اخلاق در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد، ۳۱ تیرماه، در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۵ مرداد ماه روز برگزاری اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران برگزاری نماز جمعه است که پیش از انقلاب به فراموشی سپرده شده بود.

وی با بیان اینکه هر هفته در کل کشور نزدیک به ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود، افزود:  صدها هزار نفر در این نمازهای جمعه جمع می‌شوند.

نوری با تأکید براینکه محوریت نماز جمعه وحدت امت اسلامی است، اضافه کرد: خطیب نماز جمعه هر هفته مردم را دعوت به وحدت می‌کند. 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امروز بلای کشورهای اسلامی تفرقه است، ادامه داد: نظام استکباری از این تفرقه استفاده می‌کند و مسلمانان را در مقابل مسلمانان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خطیب نماز جمعه مردم را متوجه انحرافات اخلاقی جامعه می‌کند، تصریح کرد: مردم نیز با شنیدن خطبه‌ها در مقابل انحرافات جامعه واکسینه می‌شوند.

امام جمعه بجنورد در خصوص حجاب، تأکید کرد: 

حجاب یک حکم دینی و اسلامی و یک واجب است که اگر در جامعه یک واجب نباشد مردم باید حساس باشند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیز مانند نماز، حج و... یک واجب است، افزود: مردم امر به معروف لسانی می‌کنند و اگر نیاز شد دولت نیز باید برخورد کند.

نوری با تأکید براینکه حجاب جرو حریم خصوصی افراد نیست، تصریح کرد: زمانی که حجاب در ملا عام عام موجب ایجاد گناه می‌شود دیگر حریم خصوصی نیست و جامعه اسلامی باید با آن مقابله کند.

انتهای پیام
captcha