مداحان شأن و منزلت اهل بیت(ع) را حفظ کنند
کد خبر: 4072660
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

مداحان شأن و منزلت اهل بیت(ع) را حفظ کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مداحان باید مجلس اهل بیت(ع) را به شور بیاورند گفت: سخنرانان و مداحان با پرهیز از بیان بعضی مطالب شأن ائمه اطهار را حفظ کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در اختتامیه همایش استانی «سفیران بصیرت» که شامگاه گذشته، 31 تیرماه در شهر سریش‌آباد برگزار شد، با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: پیامبر گرامی(ص) می‌فرماید: «خداوند هر کسی را دوست داشته باشد، محبت امام حسین(ع) را در دل او قرار می‌دهد» براین اساس باید گفت عشق به امام حسین(ع) یک نعمت الهی است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم در توصیه به هیئت‌های مذهبی گفت: فضای مجلس امام حسین(ع) باید خوب باشد و همراه با برنامه و با زمانبندی درست اجرا شود و از زمان معینی آغاز و در زمان معینی به پایان برسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خطاب به سخنرانان مجالس ایام محرم بیان کرد: سخنرانان باید از اظهار مطالب عوامانه بپرهیزند از مطالب دیگران استفاده نکنند و با توجه به موقعیت مجلس سخنرانی کنند و از منبع معتبر بهره ببرند. یک مداح باید با اشعارش مجلس را به شور بیاورد و از آهنگ‌های خوب استفاده کند و با استفاده از مقتل مداحی کند با پرهیز از بیان بعضی مطالب شأن ائمه اطهار را رعایت کند.

اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز در ادامه با تقدیر از بانیان این همایش گفت: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه پیرغلامان، مداحان و ذاکران حسینی در راه احیای فرهنگ اهل بیت (ع) قدم برمی دارند، تأکید کرد: پیرغلامان و پیشکسوتان حسینی افراد صالح و خیرخواهی هستند و جزو افتخارات این شهرستان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha