«ستاره‌های سوخته» بر تارک آسمان دفاع مقدس جاودان شدند
کد خبر: 4072928
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
با انتشار یادداشتهای گلعلی بابایی

«ستاره‌های سوخته» بر تارک آسمان دفاع مقدس جاودان شدند

مجموعه یادداشت‌های روزانه گلعلی بابایی در دوران هشت ساله دفاع مقدس، به همت انتشارات مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر شد.

«ستاره‌های سوخته» بر تارک آسمان دفاع مقدس جاودان شدندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات ایران، محتوای این روز‌نوشت‌ها به‌عنوان سندی دست‌اول و معتبر، بخشی از روایت کارنامۀ عملیاتی گردان مالک نیز به حساب می‌آید. این یادداشت‌ها به اهتمام حسین بهزاد، پژوهشگر و نویسندۀ صاحب‌سبک حوزۀ تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و همکار بابایی در تاریخ‌نگاری نبردهای لشکر 27، تنظیم و آمادۀ چاپ و در پایان کتاب نیز آلبومی از تصاویر ارائه شده است.

محتوای این کتاب، محصول استخراج مندرجات 7 جلد دفترچۀ 160 برگی، 2 جلد دفتر یادداشت جیبی به علاوۀ تک‌نگاری‌های گلعلی بابایی از نبردهای والفجر مقدماتی، خیبر، والفجر-8، کربلای1، بدر، بیت‌المقدس 7، یک نوبت ماموریت پدافندی در دشت شلمچه، یک نوبت پدافندی در شاخ شمیران و دو نوبت مأموریت در خطوط پدافندی جبهۀ مهران در سال‌های 1364 و 1365 است.

گلعلی بابایی رزمندۀ گردان مالک و نویسندۀ صاحب‌سبک ادبیات دفاع مقدس است که در بسیاری از عملیات‌های لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) حضور داشته است. وی دراین روزنوشت‌ها علاوه بر تصویرسازی شرایط سخت حاکم بر صحنه‌های نبرد، به بیان حالات و دغدغه‌های خود و هم‌رزمانش در کشاکش جنگ پرداخته است.

کتاب «ستاره‌های سوخته» در 295 صفحه و قیمت 85 هزار تومان توسط انتشارات مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و تازه‌ترین محصولات انتشارات را از سایت https://ketabir.com/ تهیه کنند.

انتهای پیام
captcha