ثبت‌نام ۱۶۰۰ کردستانی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 4073256
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

ثبت‌نام ۱۶۰۰ کردستانی در پیاده‌روی اربعین

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از ثبت‌نام هزار و ۶۰۰ کردستانی در همایش پیاده‌روی اربعین سال جاری خبر داد و گفت: فرصت ثبت‌نام تا ۱۷ مردادماه تمدید شده است.

پیاده‌روی اربعین

علیرضا خسروی، جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اداره کل حج و زیارت استان کردستان در کمیته‌های 13 گانه ستاد اربعین استان کردستان عضویت دو کمیته ثبت‌نام و اعزام و دبیرخانه ستاد را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به انجام ثبت‌‍نام اربعین از 10 تا 31 تیرماه گذشته افزود: با توجه به درخواست مردم متدین استان و کشور تاریخ ثبت‌نام اربعین تا 17 مردادماه جاری تمدید شده است و زائران باید هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‎نام خود اقدام کنند.

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اعلام اینکه زائران برای انجام کار ثبت‌نام خود هم می‌توانند از طریق اینترنت خانگی و هم از طریق دفاتر زیارتی استان کردستان اقدام کنند، بیان کرد: در این راستا زائران اربعین می‌توانند از طریق سامانه سماح به آدرس www.samah.haj.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال از پیاده‌روی اربعین در استان بعد از دوسال از شیوع ویروس کرونا چشمگیر بوده است، افزود: تاکنون هزار و 600 نفر از زائران اربعین در استان کردستان کار ثبت‌نام خود را با انجام رسانده‌اند.

خسروی با اشاره به حذف ویزا برای اعزام اربعین گفت: باید گذرنامه زائران پیاده‌روی اربعین از زمان اعزام به بعد شش ماه تاریخ داشته باشد لذا اگر گذرنامه افراد در این زمینه مشکل دارد باید هرچه زودتر نسبت به رفع مشکل گذرنامه خود اقدام کنند.

وی به اقدامات دبیرخانه ستاد اربعین اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل حج و زیارت به عنوان دبیرخانه ستاد پیگیر مصوبات کمیته‌های 13 گانه ستاد بوده و کار هماهنگی‌های لازم برای پیاده‌روی اربعین را نیز انجام می‌دهد.

انتهای پیام
captcha