چنته سینمای کوتاه هیچ‌وقت خالی نمی‌ماند
کد خبر: 4073273
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
در نشست نقد و برسی یکشنبه‌های کوتاه مطرح شد

چنته سینمای کوتاه هیچ‌وقت خالی نمی‌ماند

نشست تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبه‌های کوتاه روز یکشنبه دوم مرداد در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.

فیلم کوتاه زمینه استعداد پروری و رشد یک فیلم‌ساز استبه گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، شانزدهمین نشست تخصصی فیلم کوتاه با عنوان یکشنبه‌های کوتاه روز یکشنبه دوم مرداد با حضور محمدتقی فهیم، محمد رحمانیان، محسن شیرازی و عوامل فیلم با اکران و نقد فیلم کوتاه «زولپیدم» به کارگردانی مهدی محمدی در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه برگزار شد.
 
در این نشست محمد رحمانیان؛ نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما ضمن ابراز خرسندی از استقبال مخاطبان در نشست اکران و نقد فیلم کوتاه گفت: برای اولین بار است که در این نشست حضور پیدا می‌کنم و فکر نمی‌کردم برای اکران فیلم کوتاه این میزان مخاطب و تماشاگر به سالن بیاید. .یکی از آرمان‌های سینمای کوتاه، فیلم کوتاه است که با کمترین امکانات و با دوری از آن دکوپاژهایی تکراری و آزاردهنده که سینمای جهان به آن معتاد شده حضور چنین فیلم‌هایی ما را به سرنوشت سینما خوش‌بین می‌کند.
 
وی همچنین با اشاره به خصوصیات برجسته فیلم کوتاه زولپیدم گفت: فیلم بسیار مفهومی است و مانند یک دایره درخشان عمل می‌کند و از همه مهم‌تر موسیقی آن است که در تکمیل این دایره بسیار عالی عمل می‌کند، شاید مخاطب فیلم بعد از تماشای آن به این فکر کند که آیا جهان خصوصی هم برای ما وجود دارد، من مراحل ایده تا اجرا را فوق‌العاده می‌دانم به‌خصوص از بازی‌های بسیار عالی امین میری هم باید یاد کنیم. اساساً کمال‌گرایی کارگردان اثر به ما نشان می‌دهد که سینمای کوتاه هیچ‌وقت چنته‌اش خالی نمی‌ماند.
 
در ادامه محمدتقی فهیم؛ منتقد و کارشناس سینما با اشاره به دارا بودن خلاقیت‌ها و مؤلف‌های خاص هر فیلم‌سازی اظهار داشت: فیلم کوتاه باید مبتنی بر خلاقیت‌های خاص فیلمساز باشد، چیزی که ما بفهمیم این مال شخص کارگردان است و متفاوت و متمایز از بقیه فیلم‌هاست و طبعاً چنین فیلمسازانی در عرصه فیلم کوتاه به‌عنوان زمینه استعدادپروری و رشد کرده و راهشان را طی می‌کند و هر فیلمسازی باید با فیلم‌ها ابتدایی خلاقیت‌ها و مؤلف‌های خاصی خودش را به ما نشان بدهد اما درمجموع فیلم‌سازان با سبک راهشان را انتخاب کنند.
 
این منتقد با اشاره به تکنیک‌های استفاده‌شده در فیلم نیز گفت: اینکه فیلم‌ساز می‌تواند یک اثر را با تک‌شات به پایان ببرد و آن را نگه دارد حتماً مهم است و نشان می‌دهد کارگردان به همه مسائل و ارکان فیلم فکر و توجه کرده است.
انتهای پیام
captcha