دومین دور طرح ملی «با هم بخوانیم» آغاز شد
کد خبر: 4073430
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

دومین دور طرح ملی «با هم بخوانیم» آغاز شد

دومین دور از اجرای این طرحِ ملی «با هم بخوانیم» از یکم مرداد سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور آغاز شد.

دومین دور طرح ملی «با هم بخوانیم» آغاز شد

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین دور از طرح ملی «با هم بخوانیم» ویژه مناطق محروم، با هدف گسترش عدالت در امر آموزش‌ فرهنگی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی‌ـ‌اسلامی که از طریق مطالعه گروهی بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان تدارک دیده شده، از یکم مرداد سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی در سراسر کشور آغاز به کار کرد.

انتخاب کتاب‌های خواندنی و متنوع و تدوین یکسری فعالیت‌های جذاب علمی و عملی فرآیند خوانش کتاب را در این طرح بسیار لذّت‌بخش ساخته است. ۳۵ کتابخانه برگزیده برای اجرای دور دوم طرح در مناطق محروم استان‌های کشور هستند و کتابدارانِ نیز از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند.

همچنین با ایجاد سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، عملکرد گروه‌های مطالعاتی ۱۲ نفره در این ۳۵ کتابخانه به صورت هفته به هفته از سوی ستاد بررسی می‌شود و برترین‌های هفته نیز معرفی خواهند شد.

ستاد استان‌ها و به‌ویژه کارشناسان فرهنگی استانی نیز وظیفه نظارت و پشتیبانی و حمایت و تأمین نیازهای احتمالی کتابدارانِ مجری طرح را برعهده دارند.

لازم به ذکر است در تدوین سیر مطالعاتی به پنج ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است.

انتهای پیام
captcha