آیین مذهبی «طشت‌گذاری» در بیجار برگزار می‌شود
کد خبر: 4073759
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

آیین مذهبی «طشت‌گذاری» در بیجار برگزار می‌شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری آیین مذهبی «طشت‌گذاری» همزمان با آغاز ماه محرم در تمام مساجد این شهرستان خبر داد.

آیین مذهبی طشت گذاری

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آیین مذهبی «طشت‌گذاری» همزمان با آغاز ماه محرم در تمام مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین نمادین «طشت‌گذاری» با سخنرانی حجت‌الاسلام بخشی، از اساتید حوزه علمیه و مداحی حاج جواد مرشدی، اولین روز ماه محرم در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود و در این مراسم معنوی دلباختگان سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با سوگواری در وصف آن امام همام به عزاداری می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: در این آیین که با حضور عزاداران پراحساس امام حسین(ع)، هیئت مذهبی مساجد و برخی از اعضای هیئت امنای مساجد شهرستان و تعدادی از روحانیون برگزار می‌شود، مردم ولایی و حسینی بیجار به استقبال ماه محرم رفته و سوگواری شهدای کربلا را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، افزود: این قیام ارزنده، تلاش در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش‌های دینی را به عنوان درسی ماندگار برای همه جامعه بشریت به یادگار گذاشته است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا در پایان شهرستان بیجار را دارای پیشینه‌ای بسیار غنی در احیای فرهنگ حسینی و اسلامی دانست و یادآور شد: مردم بیجار از دیرباز نشان داده‌اند که همواره عاشق راستین اهل بیت(ع) و در رأس آن امام حسین(ع) هستند.

انتهای پیام
captcha