تعریف تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر: 4073940
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

تعریف تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضرورت دفاع از مالکیت فکری به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی در جغرافیای جهان تاکید کرد و گفت: تمدن نوین اسلامی با رویکردهای نوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تعریف شود.

لیرضا ایزدی، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی، مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز، 5 مرداد، در آیین افتتاح مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان ساوه اظهار کرد: ساوه سرزمینی است که در اعتلای فرهنگی ایران زمین نقش بسزایی داشته است و مردم این دیار در راستای اعتلای فرهنگی ایران کوشیده‌اند و در حوزه فرهنگ، صنعت و کشاورزی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

وی بیان کرد: افتتاح مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان در این شهرستان بخشی از واقعیت توان ارزشمند ساوه است. این شهرستان همچون گذشته، از دیرباز در حوزه فرهنگی و تاریخی ایران زمین نقش اساسی ایفا کرده و سند آن آجرها و نقوش ارزشمند مسجد جامع هزار ساله، قلعه‌ها و بناهای تاریخی این شهرستان است.

ایزدی با تاکید بر اینکه شهر تاریخی ساوه دروازه تمدنی فرهنگ نوین برای ساختن ایرانی بزرگ خواهد بود، اظهار کرد: تلاش برای اعتلای تمدنی ایران اسلامی و ایجاد تمدنی نوین در گستره جغرافیایی دنیا وظیفه سترگ آحاد مختلف مردم است و بدون شک این مجموعه‌های گردشگری و اقامتی از عناصری هستند که در اعتلای ایران زمین اثرگذار هستند.

وی بیان کرد: فرهنگ غنی و تاریخ چند هزار ساله شهرهای تاریخی نظیر ساوه بستر خوبی را برای بهره‌مندی از خرده فرهنگ‌ها فراهم کرده است که باید از این قابلیت و امکان برای شناساندن و معرفی این منطقه و جذب گردشگران استفاده کرد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه شهر تاریخی ساوه دروازه تمدنی فرهنگ نوین برای ساختن ایرانی بزرگ خواهد بود، اظهار کرد: تلاش برای اعتلای تمدنی ایران اسلامی و ایجاد تمدنی نوین در گستره جغرافیایی دنیا وظیفه سترگ آحاد مختلف مردم است و بدون شک این مجموعه‌های گردشگری و اقامتی از عناصری هستند که در اعتلای ایران زمین اثرگذار هستند.

مهدی الیاسی، فرماندار ساوه، نیز گفت: افتتاح این مجتمع اقامتی، گردشگری و پذیرایی موجب افزایش سرانه گردشگری و اقامتی ساوه شده و شهروندان ساوجی از این ظرفیت جدیدی که ایجاد شده بهره‌برداری خواهند کرد. گردشگری در کنار مزیت صنعتی و کشاورزی، مهمترین پتانسیل و ظرفیت شهرستان ساوه است که باید با همت سرمایه‌گذاران و فعالان این بخش این ظرفیت بالفعل شده و مردم از مزیت اقتصادی این ظرفیت بزرگ بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: مجتمع‌های گردشگری و تفریحی یکی از زمینه‌های رشد و توسعه هر منطقه‌ای خصوصا در بخش اشتغالزایی است و افتتاح این طرح می‌تواند در رونق گردشگری منطقه و ایجاد اشتغال برای همشهریان سهم بسزایی داشته باشد.

رضا ایاز، رییس میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی ساوه، اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث مجموعه اقامتی، گردشگری و پذیرایی سامان در مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار متر مربع در شهریورماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده است و فاز اول با زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه ظرفیت پذیرایی این مجموعه اقامتی و گردشگری را ۱۵۰۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: با بهر‌ه‌برداری از این مجموعه برای ۴۰ نفر در فاز نخست فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع در سه فاز احداث خواهد شد، گفت: فاز دوم شامل واحدهای اقامتی و ویلایی و فاز سوم نیز چایخانه و سفره‌خانه سنتی با طراحی نوین است که ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با بهره برداری از این مجتمع، شمار تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه به ۴۳ مورد می‌رسد و موجب افزایش سرانه گردشگری و تفریحی شهرستان شده است.

انتهای پیام
captcha