اعزام 350 مبلغ و مبلغه به هیئات مذهبی کردستان
کد خبر: 4074535
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

اعزام 350 مبلغ و مبلغه به هیئات مذهبی کردستان

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان اعزام مبلغ را یکی از برنامه‌های شاخص ایام محرم‌الحرام در استان کردستان دانست و گفت: در این ایام 350 مبلغ و مبلغه به هیئات مذهبی استان کردستان اعزام خواهند شد.

اعزام مبلغ در ایام محرم

مظفر آئینی، رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در ماه محرم، هیئات‌های مذهبی در دهه اول محرم مجالس عزاداری برپا خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز مراسمات عزاداری حسینی از امشب، هشتم مردادماه در سطح هیئات مذهبی استان کردستان افزود: ویژه برنامه‌های ایام ماه محرم در تمام 620 هیئت مذهبی استان کردستان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از تجمیع هیئت‌های مذهبی در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: تجمیع هیئت‌های مذهبی در روزهای هفتم، تاسوعا و عاشورای حسینی در ۲۴ نقطه استان کردستان انجام خواهد شد.

وی اعزام مبلغ را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص ایام محرم‌الحرام در استان کردستان دانست و گفت: در این ایام 350 مبلغ و مبلغه به هیئات مذهبی استان کردستان اعزام خواهند شد.

آئینی تهیه و پخت غذا برای عزاداران حسینی را یکی دیگر از فعالیت‌های اجرایی در این ایام دانست و اظهار کرد: در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان تعداد 320 هیئت مذهبی استان کردستان مسئول تهیه و پخت غذا برای عزاداران خواهند بود.

وی نوحه‌خوانی ۵۶۰ مداح در هیئات مذهبی، برگزاری ۲۴ محفل ویژه شیرخوارگان حسینی، برپایی ۲۱۰ ایستگاه صلواتی، برپایی نماز ظهر عاشورا در ۷۲ هیئت و فضاسازی اماکن مذهبی، مساجد و تکایا را از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha