مراسم عزای حسینی کانون جهاد تبیین باشد
کد خبر: 4074570
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

مراسم عزای حسینی کانون جهاد تبیین باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، مراسم عزاداری حسینی را کانون جهاد تبیین بیان کرد و گفت: باید اهداف قیام امام‌ حسین(ع) بررسی، تحلیل و برای مردم تبیین و از بیان مطالب غیر مستند و تحریف شده پرهیز شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، روز گذشته، هشتم مردادماه در همایش طلایه‌داران‌ تبلیغ و مروجین فریضه زکات گفت: اگر واقعه کربلا اتفاق نمی‌افتاد، شیعه و حتی شاید اسلام هم تاکنون از بین رفته بود.

وی با بیان‌ اینکه مظلومیت امام حسین(ع) همیشگی است و ائمه اطهار(ع) به عزاداری امام حسین(ع) مقید بودند افزود: این مظلومیت و ذکر مصیبت امام حسین(ع) زمینه‌ساز آشنایی با مکتب آن امام بزرگوار و چراغ راه آیندگان است.

آل‌هاشم تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام‌ حسین(ع)، رسوخ حرارت محبت ایشان در دل مؤمنین است که موجب می‌شود زن و مرد و پیر و جوان در ایام محرم در مساجد، حسینیه‌ها و خیابان‌ها تا پاسی از شب به عزاداری بپردازند.

امام‌جمعه تبریز مراسم عزاداری حسینی را کانون جهاد تبیین عنوان کرد و نخستین گام در عزاداری‌ها را عزاداری از روی بصیرت دانست و گفت: باید اهداف قیام امام‌ حسین(ع) بررسی، تحلیل و برای مردم تبیین و از بیان مطالب غیر مستند و تحریف شده پرهیز شود.

وی رعایت حدود در برگزاری مراسم عزاداری را لازم دانست و افزود: آغاز مراسم با قرائت قرآن، بیان مسائل شرعی و احکام الهی در جمع حسینی‌ها، تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، جلوگیری از پخش آهنگ‌های نامناسب در عزاداری‌ها و رعایت حال خانواده‌ها در ساعت‌های پایانی شب و سوق دادن جوانان به سمت عمل به دین از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام
captcha