عزاداری‌ها باید ما را به اهداف حسینی نزدیک کند
کد خبر: 4074583
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

عزاداری‌ها باید ما را به اهداف حسینی نزدیک کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به جنبه معرفتی در عزاداری‌ها گفت: عزاداری باید ما را به اهداف امام حسین(ع) نزدیکتر کند.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین، سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، هشتم مرداد در مراسم اهتزاز پرچم عزای امام حسین(ع) و رونمایی از کتیبه جایگاه عزاداری ولایت خرم‌آباد با اشاره به آیه 32 سوره حج «وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، اظهار کرد: کسانی که شعائر، نشانه‌ها و علامت‌های الهی را گرامی می‌دارند، حفظ می‌کنند و به شیوه‌های مختلفی همچون تألیف، سخنوری، نوحه‌خوانی، مداحی و تشکیل هیئت‌های مذهبی در جامعه گسترش می‌دهند، درون و باطن پاکی دارند و این بیانگر تقوایی است که از نهاد آن‌ها بر می‌آید.

وی با بیان اینکه کسانی که شعائر الهی را پاس می‌دارند باطنی پاک دارند، افزود: محرم ماهی است که ایثار، فداکاری، جهاد و شهادت سرور و سالار شهیدان و فرزندان و اصحاب و یارانش را نشان می‌دهد. این ماه نشان می‌دهد که برای حفظ دین خدا و حاکمیت احکام خدا اگر نیاز باشد عزیزی مانند حسین بن علی(ع) هم باید جان خودش را در راه حفظ دین خدا فدا کند و اهل‌ بیتش به اسارت بروند

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه محافل عزاداری سید و سالار شهیدان در طول تاریخ پایگاه بصیرت‌بخشی و معرفت‌افزایی بوده است با تأکید بر تلاش در راه گسترش آرمان‌های امام حسین(ع)، افزود: برنامه‌های عاشورایی، سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها و اجتماعات حسینی باید جنبه معرفتی داشته باشد و ما را به اهداف‌، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی که حسین بن علی(ع) در راه آن به شهادت رسید، آشناتر و نزدیک‌تر کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رونمایی از کتیبه جایگاه ولایت خرم‌آباد، گفت: رونمایی از این کتیبه که ثبت ملی شده و به اهتزار درآمدن پرچم عزای سیدالشهدا به این معناست که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و اهدافی که امام حسین(ع) در راه آنها جانفشانی کرد زنده هستند و بر سر دست شیعیان و پیروان حسین بن علی(ع) است.

شاهرخی با بیان اینکه پیام این پرچم برای مردم ایران اسلامی و مردم لرستان، به‌عنوان مرکز تدین و انقلابی‌گری این است که در راه اهداف و آرمان‌های اسلامی مستحکم و پابرجا ایستاده‌اند، افزود: انقلاب اسلامی برخواسته از محرم و صفر است، از 15 خرداد سال 42 تا راهپیمایی روز تاسوعا و عاشورا در سال 57 و هشت سال دفاع مقدس با نوای عاشورائیان، بهترین فرزندان استان لرستان در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: الگوی انقلاب اسلامی عاشورا بود و همسران شهدا و مادران شهدا به پیروی از حضرت زینب(س) همسران و فرزندان خود را به جبهه‌های نور علیه ظلمت فرستادند.

انتهای پیام
captcha