سوگواره «محرم در محرم» عکاسان شیراز را فراخواند
کد خبر: 4074822
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

سوگواره «محرم در محرم» عکاسان شیراز را فراخواند

همزمان با ایام محرم سوگواره عکس «محرم در محرم» ویژه عکس‌های مراسم سوگواری حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در دهه اول محرم 1401 برگزار می‌شود.

عزاداری حسینی، حرم شاهچراغبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام محرم سوگواره عکس «محرم در محرم» ویژه عکس‌های مراسم سوگواری حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به همت این آستان مقدس و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

این سوگواره در بخش تک عکس برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال 5 عکس است. عکس‌های ارسالی به این سوگواره باید به صورت اختصاصی در دهه اول محرم 1401 در محیط آستان مقدس احمدبن موسی(ع) ثبت شده باشد.

مضامین و محورهای محتوایی سوگواره نیز شامل محرم در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم در حرم مطهر (دسته‌جات و هیئات مذهبی، مراسم شیرخوارگان حسینی، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، شام غریبان و...)؛ برنامه‌ها، مراسم و محافل بخش‌های مختلف فرهنگی حرم مطهر در ایام محرم و فضاسازی و تبلیغات محیطی حرم مطهر در ایام محرم است.

شرکت‌کنندگان در زمان ارسال آثار باید مشخصات شخصی خود را ارسال کنند. دنبال کردن صفحات حرم مطهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در اینستاگرام به آدرس shahecheragh  و shahecheragh_farhangi و farhangi.shiraz الزامی است.

آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره عکس 14 مردادماه جاری است که علاقه‌مندان آثار خود را به پیام‌رسان واتس‌آپ شاره 09009790087 ارسال کنند.

نمایشگاهی نیز در دهه اول ماه صفر به مدت یک هفته از آثار برگزیده این سوگواره در حرم مطهر برپا خواهد شد ضمن اینکه به نفر اول این سوگواره هدیه 50 میلیون ریالی به همراه تقدیرنامه، نفر دوم هدیه 30 میلیون ریالی به همراه تقدیرنامه و نفر سوم هدیه 20 میلیون ریالی به همراه تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

علاوه بر این‌ها به آثار راه یافته به نمایشگاه به مبلغ 5 میلیون ریال به همراه تقدیرنامه تقدیم می‌شود. نمایشگاه 30 اثر برگزیده سوگواره همزمان با مراسم اختتامیه به مدت یک هفته در حرم مطهر برگزار خواهد شد و 72 اثر برگزیده در کتاب عکس سوگواره محرم در حرم مفتخر به چاپ خواهند شد.

انتهای پیام
captcha