مکتب امام حسین(ع) مکتبی انسان‌ساز است
کد خبر: 4074942
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
امام جمعه گالیکش:

مکتب امام حسین(ع) مکتبی انسان‌ساز است

امام جمعه گالیکش با بیان‌ اینکه مکتب امام حسین(ع))، مکتبی انسان‌ساز است، گفت: دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که برای همه جهانیان درس‌های زیادی آموخته، از این رو راه و منش سیدالشهدا، امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

حجت الاسلام دلبری امام جمعه گالیکشبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام دلبری، امام جمعه گالیکش در سومین شب از مراسم سوگواری اباعبدالله‌حسین(ع) که شب گذشته، 9 مرداد در مسجد جامعه گالیکش برگزار شد، گفت: مراسم سوگواری امام حسین(ع) عشق ولایت و اهل‌بیت‌(ع) شجره‌ طیبه‌ای است که بارها در قرآن به آن اشاره شده است و از تربت امام حسین‌(ع) بهشت کربلا آغاز و شاخ و برگ آن به بهشت ملکوت رسیده است.

امام جمعه شهرستان گالیکش بیان کرد: این محبتی که خداوند از شهادت حضرت سیدالشهدا‌(ع) در دل‌های ما شیعیان و مسلمانان قرار داده است هرگز خاموش نمی‌شود و سال به سال بهتر و بیشتر می‌شود.

امام جمعه گالیکش گفت: کسی که دست غیب الهی و خدایی که دست او را گرفته است را ببیند، بن بست برایش معنا نخواهد داشت و این انسان مومن به بن بست نمی‌رسد، لذا ما باید دستان‌مان را در دستان سیدالشهدا بگذاریم چرا که حسین بن علی(ع) باب رحمت است.

امام جمعه گالیکش بیان کرد: دانشگاه و مکتب امام حسین(ع) به وسعت تاریخ است که برای همه جهانیان درس‌های زیادی آموخته، که در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای تدریس نشده است و از این رو راه و منش سید الشهدا، امروزه الگویی برای مبارزات ملت‌های آزاده جهان شده است.

حجت‌الاسلام دلبری با بیان‌اینکه زندگی که پر از فشار، استرس، اضطراب و بداخلاقی باشد زندگی نیست و خدا برای نجاتمان دست ما را در دست بهترین‌ها گذاشته است، افزود: محبت و اشک ریختن برای  حضرت سیدالشهدا(ع) زنده کننده دل‌هاست و هر کسی که این محبت را در دل داشته باشد این اکسیر باعث از بین رفتن زنگارها شده و تبدیل به طلا و کیمیا می‌شود.

انتهای پیام
captcha