اعلام برنامه‌های کانون‌های مساجد همدان در محرم
کد خبر: 4074954
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

اعلام برنامه‌های کانون‌های مساجد همدان در محرم

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی _ هنری مساجد همدان با اشاره به توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی ویژه ماه محرم در این استان، گفت: همزمان با ماه محرم برنامه عزاداری و سخنرانی در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سراسر استان برگزار می‌شود.

حمیدرضا ناهیدی‌فر مدیر کانون مساجد استان همدانحمیدرضا ناهیدی‌فر، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی _ هنری مساجد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قربانی خبر داد و اظهار کرد: طرح توزیع گوشت قربانی با مشارکت خیرین و مؤسسه حضرت خدیجه(س) قم و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در بین مدیران کانون‌های مساجد و خانواده‌های نیازمند هم‌زمان با ماه محرم برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های گوشت قربانی با هماهنگی مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان همدان و رابطان کانونی بین نیازمندان و روستاهای اطراف که شناسایی شده‌اند با حفظ کرامت انسانی آنها توزیع شده است، افزود: تاکنون چندین مرحله توزیع گوشت قربانی با مشارکت خیرین و مؤسسه حضرت خدیجه(س) در استان همدان صورت گرفته است که با استقبال خوب ارکان مسجد نیز روبرو شده است.

ناهیدی فرد اظهار کرد: هر بسته شامل حدود دو کیلوگرم گوشت گوسفندی منجمد است که این گوشت‌ها در سیزدهمین مرحله توزیع کمک‌های مؤمنانه و به‌مناسبت دهه محرم بین نیازمندان در کانون‌های مساجد همدان و شهرستان‌های استان توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه محرم در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان خبر داد و گفت: همزمان با ماه محرم برنامه عزاداری و سخنرانی و همچنین سیاه‌پوش کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان همدان برگزار شد.

ناهیدی فر با اشاره به حضور روحانیون در مساجد و برنامه‌ریزی برای قرائت زیارت عاشورا در کانون‌های مساجد، تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و ادعیه‌خوانی در شب عاشورا، برگزاری طرح تلاوت نور به نیت هدیه به امام حسین‌(ع) و یاران باوفایش از برنامه‌های اجرایی است.

وی از ارسال پیام در کانال پیام‌رسان گپ کانون‌های مساجد استان در مورد ترویج فرهنگ عاشورایی، ترویج سبک زندگی حسینی و تولید نشریات کانون خبر داد و گفت: فضاسازی فرهنگی و آموزشی در داخل مسجد با موضوع این ایام، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی و دعوت از اساتید جهت سخنرانی با موضوع سبک زندگی حسینی و تبیین قیام مردمی عاشورایی از جمله برنامه‌های ماه محرم در کانون‌هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان یادآور شد: سخنرانی امام جماعت در بین‌الصلاتین با موضوع الگو‌های رفتاری امام حسین(ع)، ترغیب و تشویق عزاداران جهت شرکت در نماز جماعت، مشارکت در برگزاری مراسم عزاداری از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام
captcha