بقاع متبرکه البرز میزبان هیئت‌های مذهبی می‌شوند
کد خبر: 4074998
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

بقاع متبرکه البرز میزبان هیئت‌های مذهبی می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف البرز گفت: فضای بقاع متبرکه در ماه محرم و صفر براساس نوبت‌بندی و زمان‌بندی معین در اختیار هیئت‌های مذهبی فعال قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی معاون فرهنگی اوقاف البرز

سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: دو برنامه کلی در قالب ابلاغیه سوگواری بصیرت عاشورایی در 45 بقعه متبرکه استان البرز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محرم در بقاع متبرکه رتبه‌بندی شده‌اند، افزود: برنامه‌های سوگواری در بقاع متبرکه سطح یک، دو و سه کاملا باهم متفاوت است؛ از جمله برنامه‌هایی که باید در بقاع سطح یک برگزار شود ایجاد فضای کافی و برپایی جایگاه در صحن بقاع متبرکه و دعوت از دسته‌های عزاداری برای اجرای برنامه‌های عزاداری طبق زمان‌بندی مشخص است.

مسعودی تصریح کرد: برای استفاده مردم از برنامه سخنرانان در دهه اول محرم و دهه آخر صفر نیز اقدامات لازم انجام شده و همچنین برای دهه اول محرم 11 مبلغ از استان قم مهمان البرزی‌ها هستند و 20 مبلغ بومی نیز در این ایام به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه به برنامه‌های اجرایی بقاع متبرکه اشاره کرد و توضیح داد: همایش نوجوانان حسینی(احلی‌من‌العسل) در بقاع متبرکه با همکاری و هماهنگی ادارات آموزش و پرورش ششم محرم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه شیرخوارگان حسینی مصادف با هفتم محرم در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد؛ همچنین برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورا و شام غریبان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مسعودی با اشاره به اینکه برای شب شهادت امام سجاد(ع) نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، بیان کرد: برنامه ویژه‌ای تحت عنوان همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با دوازدهم محرم در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد. همچنین راه‌اندازی کاروان عزا با حضور مداحان و ذاکرین، مراسم چارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه و برپایی روضه‌های خانگی و اعزام مبلغ به منازلی که نیاز به مبلغ دارند، از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که در طول ماه‌های محرم و صفر بقاع متبرکه محل آمد و شد زائران و مجاورین است، برای اینکه این افراد بتوانند راحت‌تر از این فضا استفاده کنند خیمه‌هایی تحت عنوان خیمه‌های معرفت در حوزه مشاوره خانواده، اعتقادی و غیره برپا شده است؛ همچنین تابلوهای نمایشگاهی نصب شده که مردم می‌توانند با دیدن این نمایشگاه‌ها هم با فضای بقاع و هم با برنامه‌های آن آشنا شوند.

مسعودی بیان کرد: در بقاع متبرکه سطح دو و سه نیز برنامه‌ها تقریبا به شکل برنامه‌های بقاع سطح یک با اندکی تفاوت برگزار می‌شود، به‌طور کلی چیزی که اهمیت دارد این است که برنامه‌های عزاداری محرم در تمامی بقاع برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: با همکاری سازمان تبلیغات برای حمایت از هیئت‌های مذهبی با ایجاد نمایشگاه شمیم حسینی در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج با عرضه‌کنندگان محصولات در این نمایشگاه صحبت کردیم تا اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی را با قیمت کمتر به آنها ارائه دهند.

مسعودی گفت: مقرر شده تا در سال جاری با کمک مردم در نجف اشرف موکب برپا شود تا خدمتگزار زائران اربعین حسینی در پیاده‌روی نجف اشرف تا کربلا باشیم.

انتهای پیام
captcha