برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در تویسرکان
کد خبر: 4075268
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
همزمان با ایام محرم؛

برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در تویسرکان

رئیس اداره تبلیغات تویسرکان از برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در تویسرکان و اعزام ۲۰ مبلغ به روستاهای شهرستان همزمان با ایام ماه محرم خبر داد.

سبحان جامه بزرگ رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکانحجت‌الاسلام سبحان جامه‌بزرگ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برپایی ۵۰۰ ایستگاه صلواتی در این شهرستان ویژه ایام محرم خبر داد و گفت: اکثر این ایستگاه‌ها دو ساعت قبل از اذان مغرب و عشا تا بعد از نماز فعال هستند.

وی ادامه داد: موکب ثارالله تویسرکان، چایخانه ثارالله سرکان و موکب هیئت ثارالله مسجد امام سجاد(ع)، نسبتاً فعالیت‌های جامع‌تری دارند و بعضاً در این ایام تا ساعت ۲۴ مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

جامه‌بزرگ بیان کرد: ۳۵ مسجد شهرستان به‌طور مستمر در حال برگزاری مراسم هستند که مهم‌ترین آن‌ها «بیت‌العباس» با سخنرانی حجت‌الاسلام امیری و مداحی حمید بیات، یزدان خزایی و حسین سلیمانی، «محبان امام رضا(ع)» با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، مداحی ایوب نانکلی، سلمان سعودی و حسین چهاردولی، «مهدیه» با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی برنا و مداحی عبدالرضا گمار است.

وی افزود: همچنین «مکتب الزهرا» با حضور قاسم‌پور سخنران برتر استانی، مداحی علی اسفندیار، حامد شعبانی و طاها جامه بزرگ، «ثارالله» با سخنرانی حجت‌الاسلام امیری، مداحی هادی علوی‌تبار، شعبانی و یزدان خزایی، «گلزار شهدا» با سخنرانی حجت‌الاسلام بهرامی مداحی علیقارداشی و نظری و «بیت رقیه(س)» با سخنرانی سیدباقر شیخ‌الاسلامی و مداحی فتاحی و خزایی از مهم‌ترین مکان‌های برگزاری مراسم و عزاداری‌هاست که علاوه بر شهر تویسرکان، شهر سرکان و روستاها به‌صورت مجزا برنامه دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه در ۱۹ روستا مراسم به‌طور مستمر برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر روستاهایی که مبلغ ثابت اعزام‌ شده، پنج مبلغ غیربومی و ۱۵ مبلغ بومی به روستاها اعزام‌ شده‌اند که برخی به‌صورت گردشی در روستاها اجرای برنامه‌ و مراسم عزاداری دارند.

انتهای پیام
captcha