عزاداری حسینی فقط یک موضوع عبادی نیست
کد خبر: 4075317
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

عزاداری حسینی فقط یک موضوع عبادی نیست

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان گفت: زنده نگه داشتن عاشورا از جهات مختلف حائز اهمیت است، چراکه عزاداری برای امام حسین(ع) فقط یک موضوع عبادی و اعتقادی صرف نیست.

زنده نگه داشتن عاشورا از اهمیت سیاسی برخوردار استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمد جباری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان مرداد در نشست بصیرتی که با محوریت نهضت حسینی در حسینیه ثارالله بوکان برگزار شد، اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) فقط یک موضوع عبادی و اعتقادی صرف نیست.

وی ادامه داد: عزاداری برای شهادت امام حسین(ع) و 72 یار باوفای ایشان فقط یک موضوع عبادی و اعتقادی صرف نیست، بلکه از جهات مختلفی اعم از سیاسی و اجتماعی حایز اهمیت است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و بزرگداشت یاد و راه شهدای کربلا یک مسأله بسیار مهم بوده و از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی برخوردار است، گفت: اهتمام برای این مقوله تلاش برای نهادینه‌سازی شعایر الهی است.

وی با بیان اینکه عزاداری برای شهیدی که همه هستی خود را در راه اسلام فدا کرده است، یک مسأله سیاسی است، ادامه داد: بنابراین مجالس عزاداری را با همان شکوهی که پیش‌تر انجام می‌گرفت، باید برگزار کرد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی پیوند محکمی با ائمه معصوم(ع) دارند، بیان کرد: این علاقه و مودت تا اندازه‌ای است، که مردم ما از شادی اولیای الهی شادمان و از غم آنها اندوهگین می‌شوند.

حجت‌الاسلام جباری اضافه کرد: مداحان، سخنرانان و روحانیان باید ابعاد مختلف نهضت حسینی را برای مردم بشکافند و برای تبیین آن وقایع و چرایی آنها بپردازند تا بزرگداشت این ایام فقط در ماتم، مویه و گریه خلاصه نشود.

وی ابراز امیدواری کرد: شرکت در مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بر معرفت و بصیرت حاضران افزوده و آنها را از پیروان واقعی آن حضرت در زندگی قرار دهد.

انتهای پیام
captcha