اخذ مجوز هزینه‌کرد برای موقوفات روستایی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4075583
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

اخذ مجوز هزینه‌کرد برای موقوفات روستایی خراسان‌جنوبی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان از اخذ مجوز هزینه‌کرد برای موقوفات روستایی خراسان‌جنوبی خبر داد.

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان اظهار کرد: از طرف اوقاف استان برای موقوفات روستایی به تمام شوراهای اسلامی و دهیاران با تماس‌های تلفنی و کتبی مجوز هزینه‌کرد داده شده است.

وی افزود: موقوفات در قالب رابطه استیجاری در اختیار روستاییان و مردم قرار گرفته و آنها اجازه هزینه‌کرد ندارند و باید مجوز از اوقاف بگیرند؛ لذا مکاتبه شده تا مجوز هزینه‌کرد به مردم داده شود و بعد از هزینه، اسناد مثبت و مالی ارائه کرده و مبلغ خود را دریافت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان بیان کرد: ایام محرم و صفر در حسینیه‌های موجود بافت‌های فرسوده بیرجند مانند حسینیه ساقدری‌ها، حسینیه گود، حوزه علمیه معصومیه، حسینیه دختر آخوند و مساجد و تکایای پایین شهر از محل نیت واقفین اجرای برنامه‌های عزاداری داریم.

خدایی گفت: تعداد ۱۷ بقعه متبرکه در شهرهای درمیان و بیرجند وجود دارد که طرح بصیرت عاشورایی با حضور مبلغان بومی و غیربومی در هشت بقعه برگزار می‌شود؛ تعداد ۱۵۰ هزار بطری آب معدنی به نیت آب شرب مردم بیرجند تا ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در بین عزاداران حسینی بیرجند توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با بیان اینکه تاکنون ۹۳ هزار بطری آب برای توزیع بین مردم به هیئت‌های مذهبی داده شده است، تصریح کرد: این نیت از محل موقوفه بنگاه آبلوله بیرجند که در سال ۱۳۰۲ تعدادی از بزرگان شهر برای نیاز روز وقف کردند بوده و در حال حاضر ۹ سقاخانه در بیرجند برای تهیه آب شرب مردم تعبیه شده است.

انتهای پیام
captcha