پیش ثبت نام 950 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین
کد خبر: 4075733
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

پیش ثبت نام 950 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پیش ثبت نام اربعین حسینی تا روز عاشورا ادامه دارد، از پیش ثبت‌نام 950 هزار نفر در سامانه سماح خبر داد.

پیش ثبت نام 950 هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اربعین حسینی در سازمان حج و زیارت، گفت: سازمان حج و زیارت به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام در ستاد مرکزی اربعین حسینی فعالیت می‌کند و به برنامه‌ریزی‌های مربوطه می‌پردازد.

وی افزود: عمده وظایف در ذیل کمیته ثبت نام و اعزام شامل مسئولیت ثبت نام متقاضیان، ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری لازم برای ثبت نام متقاضیان و اتصال برخط با سامانه مرتبط، شناسایی شرکت بیمه‌گر توانمند، عقد قرارداد و نظارت بر عملکرد بیمه‌گر، نظارت و ارزیابی خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری کمیته بهداشت و درمان و ایجاد پایگاه‌های راهنمایی زائران و امداد گمشدگان می‌شود.

معاون امور عتبات عالیات در سازمان حج و زیارت با برشمردن اقدامات در حوزه اربعین حسینی گفت: تشکیل جلسات کمیته ثبت نام و اعزام و برنامه‌ریزی‌های لازم، شرکت در جلسات کمیته‌های 16 گانه ستاد مرکزی اربعین، آماده‌سازی سامانه سماح به عنوان نرم‌افزار جامع و متمرکز ثبت نام متقاضیان تشرف اربعین، هماهنگی با ثبت احوال برای استعلام بر خط هویتی متقاضیان، هماهنگی با وزارت بهداشت و وزارت کشور برای استعلام بر خط متقاضیان ثبت نام اربعین به لحاظ تعداد واکسیناسیون و پیام برای متقاضیانی که دو دوز واکسن دریافت نکرده‌اند تا نسبت به دریافت واکسن تکمیلی تا زمان ثبت نام قطعی اقدام کنند و اقدام برای پیش ثبت نام، از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه پیش ثبت نام از 10 تیرماه در سامانه سماح آغاز شده و تا روز 17 مرداد ماه مطابق دهم محرم ادامه می‌یابد، گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در این سامانه نام نویسی کرده‌اند که ثبت نام قطعی متقاضیان نیز بعد از پایان پیش ثبت نام انجام می‌شود.

وی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان، 62 درصد آقایان و 38 درصد بانوان هستند که بیشترین درخواست خروج نیز حدود 62 درصد از مرز زمینی مهران است؛ به ترتیب تمایل به خروج از مرز شلمچه با 23 درصد، مرز چذابه هشت درصد، مرز خسروی یک درصد و مرز هوایی شش درصد است. بیشترین ثبت نام کنندگان نیز با 22 درصد از تهران هستند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ثبت نام قطعی و سایر اقدامات ذی‌ربط انجام گرفته و به زودی این اقدامات اعلام می‌‌شود.

انتهای پیام
captcha