انتصاب رئیس جمهور سابق نیجر به عضویت شورای حکماء المسلمین
کد خبر: 4075736
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱
توسط شیخ الازهر انجام شد؛

انتصاب رئیس جمهور سابق نیجر به عضویت شورای حکماء المسلمین

رئیس جمهور سابق نیجر طی حکمی توسط شیخ الازهر به عنوان یکی از اعضای شورای حکماء المسلمین منصوب شد

انتصاب رئیس جمهور سابق نیجر به عضویت شورای حکماء المسلمین

به گزارش ایکنا به نقل از وام، احمد الطیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکماء المسلمین، طی حکمی محمدو ایسوفو، رئیس جمهور سابق نیجر را به عنوان عضو شورای حکماء المسلمین انتخاب کرد.

ایسوفو از سال 2011 تا 2021 رئیس جمهور نیجر بود و پیش از آن در فاصله آوریل 1993 تا سپتامبر 1994، سمت نخست وزیری این کشور  را بر عهده داشت.

رئیس جمهور سابق نیجر در مارس 2021، جایزه «مو ابراهیم» که یکی از برجسته‌ترین جوایز در سطح قاره آفریقا بوده که به رهبران موفق در شیوه حکمرانی داده می‌شود، را کسب کرد؛ او همچنین یکی از اعضای هیئت داوران «جایزه بین‌المللی زاید برای برادری انسانی » در سال ۲۰۲۲ آن بود.

رئیس جمهور سابق نیجر به واسطه تلاش‌های متعددش در حمایت از صلح آفریقا، به عنوان یکی از حاکمان برجسته آفریقا شناخته می‌شود.

ایسوفو از ایفای نقش شورای حکماء المسلمین در حمایت از امنیت و صلح بین‌المللی به ویژه در قاره آفریقا و تلاش‌های آن در مبارزه با افراط‌گرایی، نفرت‌انگیزی، نژادپرستی و اصلاح تصاویر منفی از اسلام و مسلمانان در سراسر جهان قدردانی کرد.

شورای حکماء المسلمین یک نهاد بین‌المللی مستقل است که در تاریخ 19 ژوئیه 2014 تأسیس شده است. هدف از ایجاد این شورا تقویت صلح در جوامع مسلمان و گرد هم آوردن جمعی از علما و متخصصان اسلامی و بزرگانی است که به حکمت، عدالت، استقلال و اعتدال شناخته می‌شوند.

هدف این افراد کمک به تقویت صلح در جوامع اسلامی و کاهش شدت ناآرامی‌ها و جنگ‌هایی است که در دوران اخیر در بسیاری از جوامع امت اسلامی به وجود آمده است. همچنین این افراد برای مقابله با اختلاف و تفرقه بین کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha