برگزاری 3 برنامه شاخص ایام محرم در سمنان
کد خبر: 4075792
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲

برگزاری 3 برنامه شاخص ایام محرم در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان از برگزاری سه برنامه شاخص پیش از آغاز ماه محرم شامل اهتزاز نمادین پرچم عزاداری محرم، تجلیل از خانواده‌های شهدای هیأت و همچنین غبارروبی هیئات خبر داد.

برگزاری 3 برنامه شاخص ایام محرم در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، عصر روز گذشته، 13 مرداد، در نشست تبیینی برنامه‌های ایام محرم با بیان اینکه دهه اول محرم، بیشترین مراسم و مناسبت‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: از یک ماه قبل با تمام ظرفیت ستادی و سطحی در استان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه در سال جاری تلاش داشتیم که مراسم ایام محرم پرشور تر از سابق برگزار شود یادآور شد: اما متأسفانه در آستانه این ماه، کشور از شیوع موج هفتم ویروس کرونا متأثر شد و لذا این برنامه‌ریزی مرتبط با این ایام دست خوش تغییراتی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  ادامه داد: سه برنامه شاخص نیز پیش از ایام محرم برگزار شد که غبارروبی از تکایا و سنت مشکی‌پوشان در آخرین پنج‌شنبه قبل از ماه محرم در شهرستان‌های استان از جمله این برنامه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه دومین برنامه تکریم از شهدای هیأت شامل مداحان، مسئولان هیئت، خانواده شهدایی که متولی روضه‌ها بودند با کمک بسیج مداحان استان و محوریت ائمه جمعه بود که خوشبختانه با استقبال خوب هیئات‌ مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر اینکه سومین برنامه «اهتزاز نمادین پرچم عزاداری سیدالشهدا (ع)» بود که در شب اول ماه محرم در شهرستان‌های استان به اجرا درآمد افزود: علاوه بر این برنامه‌ها و با توجه به ملزومات کرونایی استان از دو هفته قبل از شروع ماه محرم در تمام شهرستان‌های استان گردهمایی جامعه وعاظ، مبلغان و هیئت‌های مذهبی برگزار شد و مسئولان هیئات‌ مذهبی ، مداحان و ستایشگران در این همایش‌ها حضور داشتند.

عبدالهی  متذکر شد: بخشی از این همایش‌ها به ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت اختصاص داشت که تلاش کردیم شرایط را برای هیئات‌ مذهبی تشریح کنیم همچنین در این راستا از ظرفیت شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان نیز استفاده شد.

انتهای پیام
captcha