مبارزه علیه آپارتاید اسرائیل بخشی از جریان مقاومت است
کد خبر: 4075968
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور:

مبارزه علیه آپارتاید اسرائیل بخشی از جریان مقاومت است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار نوه نلسون ماندلا، رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، تأکید کرد: مبارزه علیه آپارتاید اسرائیل بخشی از جریان مقاومت است.

حجت الاسلام ایمانی پور و نوه نلسون ماندلا

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «ماندلا ماندلا»، نوه نلسون ماندلا رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که برای دریافت جایزه خویش در مراسم اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی به تهران سفر کرده است، ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در این دیدار از آرمانی سخن گفت که نلسون ماندلا برای آن مبارزه کرد و افزود: نام نلسون ماندلا برای همیشه در تاریخ جاودانه شد.

وی با اشاره به سخنرانی نوه نلسون ماندلا در مراسم اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: طرح موضوع «آپارتاید اسرائیل» و تأکید شما بر این موضوع، ابتکار خوبی است و باید تلاش کنیم این نگاه توسعه یابد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: شما شخصیت شناخته شده‌ای در آفریقای جنوبی هستید و ظرفیت خوبی دارید که می‌توان از آن برای توسعه گفتمان مبارزه با آپارتاید و اشکال مختلف آن استفاده کرد.

وی در عین حال، تأکید کرد: تردیدی نداریم که آپارتاید اسرائیل مثل آپارتاید آفریقای جنوبی به زودی منجر به شکست می‌شود و ما از هیچ کمکی برای سرعت‌دهی و شتاب بیشتر به منظور شکسته شدن این آپارتاید در جهان دریغ نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور به دیپلماسی فرهنگی و نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در روابط بین‌الملل اشاره کرد و گفت: یکی از نمایندگی‌های ما در آفریقای جنوبی مشغول به فعالیت است و ما آمادگی خود را چه در ایران و چه در آفریقای جنوبی برای توسعه و فرهنگ سازی ادبیات آپارتاید اسرائیل اعلام می‌کنیم.

وی مبارزه علیه آپارتاید اسرائیل را بخشی از جریان مقاومت دانست و افزود: ادبیات مقاومت به خوبی در سطح منطقه و جهان شناخته می‌شود و خوشبختانه جریان مقاومت در سطح منطقه ما، هر روز هواداران و حامیان بیشتری پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به فرایند رسیدن به تمدن نوین اسلامی در بستر انقلاب اسلامی گفت:‌ براساس چشم انداز مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،‌ انقلاب اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور، «تمدن نوین اسلامی» را رقم خواهد زد.

فلسطین بزرگترین مسئله زمان ماست

ماندلا ماندلا نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی خود از سفر به ایران گفت: جای بسی خوشحالی است که امروز در ایران حضور دارم. پدربزرگ من مرحوم ماندلا در مبارزاتش با آپارتاید در خصوص الهام خود از مکتب امام خمینی(ره)، رهبر فقید ایران و انقلاب سخن می‌گفت و از حمایت مردم ایران در مبارزاتش برای آزادی برخوردار بود.

نوه نلسون ماندلا با تأکید بر ترویج مکتب امام خمینی(ره) در جهان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ما را حمایت کرد و ما توانستیم کشور مستقلی باشیم و این بسیار برای ما ارزشمند بود.

وی در ادامه، مطرح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی باعث خوشحالی پدربزرگ من نلسون ماندلا در زندان رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود.

ماندلا ماندلا افزود:‌ امروز، فلسطین بزرگترین مسئله زمان ماست. پدربزرگ من معتقدند بودند که آزادی ما بدون آزادی فلسطین ناقص خواهد بود. در تلاش هستیم بتوانیم از تجربیات گذشته خود در حوزه مقاومت با فلسطین و آپارتاید اسرائیل بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha